در آینده نزدیک شهری کاملا مشابه با تمامی شهرهای فیزیکی حال حاضر دنیا پذیرای هزاران هزار خودروی بدون راننده برای انجام آزمایشاتی عجیب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان ، کارشناسان یک روستای کامل با یک جاده پنج لایه ، انواع چهار‌راه‌ها، تقاطع‌ها، ساختمان‌ها و حتی عابرین پیاده تولید کرده‌اند که قرار است در آن تنها روبات ها به رانندگی بپردازند.


گفتنی است، این روستا کاملا شبیه به یک روستای عادی است  و هزینه لازم برای ساخت آن در حدود 6 میلیارد و پانصد میلیون دلار برآورد شده است.

بررسی ها نشان می‌دهند، ساختمان‌ها در این روستا و حتی عابرین پیاده جعلی و مکانیکی هستند هدف از ساخت آن آزمایش خودروهای بدون راننده و روباتیک است.


در این شهر قرار است، فناوری‌های پیشرفته درخصوص عبور و مرور و حمل و نقل در یک محیط ایمن اما شبیه به دنیای واقع آزمایش شود.

ساخت این شهر توسط پژوهشگران دانشگاه میشیگان در زمینی به مساحت 32 جریب صورت گرفته است.


در این شهر حتی قرار است پل، تونل، جاده‌های شنی و حتی تپه ساخته شود.

کارشناسان امیدوار هستند با این کار علاوه بر حفظ ایمنی بهره‌وری استفاده از خودروهای بدون سرنشین نیز افزایش یابد.

با افزایش رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری و خودروسازی در زمینه ساخت خودروهای ایمن بدون راننده جهان با چالش حضور این خودروها بین خودروهای عادی دارای راننده انسانی مواجه خواهد بود و باید شرکت‌های سازنده این خودروها اطمینان پذیری آنها را به اثبات برسانند.


در این شهر قرار است انواع فناوری‌ها از جمله ارتباط خودروهای مختلف با همدیگر، ارتباطات ماهواره‌ای با خودروها و نشانه گذاری‌های الکتریکی جدید مورد استفاده قرار بگیرد.

قرار است در این روستا پس از تکمیل پروژه حدود20 هزار خودرو بدون راننده در جاده‌ها و تقاطع‌های مختلف به حرکت درآیند.

در این شهر قرار است مهارت این خودروها در کنترل خودرو، سبقت گیری، ترمز،‌افزایش سرعت،‌ ارتباط با ماهواره جهت ردیابی مسیر،‌رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، حفظ امنیت جانی مسافران، حفاظت از محیط زیست، بهینه بودن مصرف سوخت و انرژی مورد بررسی قرار گیرد.



انتهای پیام/
برچسب ها: رانندگی ، فناوری ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار