چند سناتورآمریکایی حمایت خود را از توافقنامه هسته‌ای ایران اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، چند سناتورآمریکایی حمایت خود را از توافقنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد.

 «باربارا باکسر،» سناتور دمکرات ایالت کالیفرنیای آمریکا، حمایت خود را از توافق هسته ای ایران  اعلام کرد.

این سناتور آمریکایی روز سه شنبه ضمن اعلام حمایت خود از توافق هسته ای با ایران، باعث شد که بر تعداد سناتورهای حامی توافق هسته ای ایران افزود شود.

باکسر گفت پس از دیدار با دیپلمات های ارشد از کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان که از نزدیک ترین همپیمانان آمریکا محسوب می شوند، چنین تصمیمی را گرفته است.

سناتور باکسر در بیانیه ای که صادر کرد آورده است: «امروز پس از دیدار با برخی از قویترین همپیمانان ما ، من بیش از همیشه متقاعد شده‌ام که رد کردن توافقنامه هسته ای ایران یک پیروزی برای تندروهای ایران خواهد بود و باعث خواهد شد که توانایی آنها برای بدست آوردن سلاح هسته ای سرعت بگیرد.»

سناتور باکسر،که عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا است، 
گفت: «به نظر من ، این توافقنامه تنها راه اطمینان از این مسئله است که برنامه هسته ای ایران صرفا برای مقاصد غیرنظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، این کار به بهترین وجه به نفع آمریکا و اسرائیل و جهان است.»

وی همچنین استدلال کرد که پیامدهای خروج از این توافق بسیار زیاد خواهد بود .

وی  در ادامه افزود: بی اعتمادی اسرائیل به ایران را درک می کند و در آن شریک است اما این توافقنامه مبتنی بر اعتماد نیست بلکه مبتنی بر بازرسی ها و  رژیم راستی آزمایی بی سابقه است.

همچنین سناتور،  سناتور «بیل نیسلون» روز سه شنبه حمایت خود را از توافق اتمی با ایران اعلام کرد.
نلسون در اظهاراتی در سنای آمریکاگفت: «گزینه  جایگزین در دسترس دیگری وجود ندارد و این توافق برای مدت ده تا پانزده سال از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری می کند.»

از سوی دیگر، سناتور «تیم کین» روز سه شنبه از توافق اتمی با ایران حمایت کرد.

کین در اظهاراتی در مجلس سنا آمریکا گفت:من به این نتیجه رسیده ام که طرح جامع اقدام مشترک می تواند سبب بهبود وضعیت کنونی امنیت جهانی شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار