یزد؛

معرفی منطقه گردشگری منحصر به فرد در دل کویر

منطقه گردشگری جنگل کنر یا باغ شادی یکی از جاذبه های گرشگری یزد به شمار می آید.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حمید مشتاقیان سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم  گفت:کندر در شهرستان خاتم و در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر هرات واقع شده است. منطقه کندر از دو روستای ولیعصر کندر و اسلام آباد کندر و دو جنگل معروف کندر و باغ شادی تشکیل شده است.

حمید مشتاقیان در مورد وجه تسمیه این منطقه گفت: مردمان این دو روستا اغلب از عشایر غیور مرد ترک قرائی و اغلب از دو خاندان کرونی و کرمی هستند که زبان گویش محلی آنها زبان شیرین ترکی و گویش قرائی می باشد. این مردمان که اکثر انها پیشه دامداری و کشاورزی دارند بسیار مردمان مهمان نوازی هستند و این خصلت آنها زبان زد همه می باشد.

مشتاقیان خاطرنشان ساخت: پوشش گیاهی این منطقه به خصوص دو جنگل معروف کندر و باغ شادی از پسته کوهی (بنه) و بادام کوهی (بورق) می باشد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم تصریح کرد: این ناحیه یکی از متنوع ترین اقلیم های جانوری استان را در بر دارد و از نظر محیط زیستی و گردشگری بسیار حائز اهمیت می باشد. از حیوانات و پرندگان معروف این منطقه می توان پرنده کبک، تهی و پرنده در حال انقراض و منحصر به منطقه زاغبور و پستانداری که در پارک جنگلی باغ شادی با نظارت محیط زیست به نام گوزن زرد آسیایی زندگی میکند و چند صد گونه دیگر جانوری نام برد.


انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.