فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی (فی‍ژو) رشته تکواندو را به عنوان پای ثابت یونیورسیاد معرفی کرد.

هادی افشار ، قهرمان تکواندو کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه سایرحوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان عرصه ی بزرگی است که ملی پوشان کش.رمان بتوانند استعداد‌های خود را در آن به نمایش بگذارند تا درتورنمنت های بزرگتر همچون المپیک بدرخشند.

وی ادامه داد : یکی از مهمترین دلایلی که فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی رشته ‌ی تکواندو را در رقابت‌های دانشجویان ماندگار کرد . این است که ملی پوشان این رشته می‌توانند قوانین و مقررات تکواندو را از پایه به طور صحیح به اجرا در آورند.

افشار تصریح کرد : رشته‌ی تکواندو سالهاست امتحان خود را پس داده و توانسته انتظارات را بر آورده کند، به علاوه ملی پوشان دانشجو علاوه بر انباشته های علمی، می‌توانند قوانین را ازابتدایی ترین بخش‌ها به خوبی به نمایش بگذارد تا در تورنمنت‌های مهم به مشکل بر نخورد .

مربی پیشین و قهرمان تکواندو کشورمان تاکید کرد: یونیورسیاد به عنوان سنگ محک ملی پوشان هر کشور می‌توانند قهرمانان و مدال آوران بسیاری را به جامعه جهانی معرفی کند. با نگاهی به کار‌نامه‌ی ورزشکارن موفق جهانی متوجه می‌شویم که اکثر این ملی پوشان استعداد خود را در ورزش‌های دانشجویان به نمایش گذاشتند . برهمین اساس یونیورسیاد پایگاه استعداد یابی یه حساب می‌آید.

یکی از مهمترین نقاط ضعف ورزش‌های دانشجویی این است که انتخابی تیم ملی دیر انجام می‌شود . مقطعی بودن اردوها و زمان اندک ورزشکاران برای آمادگی این مسابقات در عملکرد ملی پوشان بی تاثیر نیست.

افشار ادامه داد: باید برنامه‌ریزی دقیق ‌تری در زمینه ورزش‌های دانشجویان به ویژه در رشته‌ی تکواندو انجام شود تا علاوه بر تمرینات منظم شاهد مدال‌های خوش رنگ‌تری از ملی پوشان باشیم.

مربی سابق تیم ملی تکواندو درباره عملکرد خلیفه در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان 2015 گفت: خلیفه مربی با تجربه و خوبی است .وی علاوه بر سوابق خوبی که در کرسی استادی دانشگاه دارد مربی فوق العاده توانمندی است .این سر مربی توانست هوگو را به خوبی هدایت کند تا بیشترین مدال کاروان دانشجویان از آن تکواندو کاران شود./ م ه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار