ایران به‌زودی طرح صلحی را برای سوریه به سازمان ملل متحد ارائه می دهد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز ، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیرامورخارجه ایران روز چهارشنبه گفت: ایران به زودی طرح صلحی را برای سوریه به سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد، کشوری که جنگ داخلی در آن فاجعه ای انسانی را بوجود آورده و باعث شده است گروه تروریستی داعش رشد کند.
تهران که طی بیش از چهار سال جنگ داخلی در سوریه در کنار متحد خود یعنی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ایستاده، این هفته میزبان مقامات سوری و روسی به منظور گفتگو درباره راه حلی برای پایان دادن به درگیری در این کشور است.
براساس این گزارش به نقل از امیرعبداللهیان، این طرح پس از تکمیل شدن جزئیات آن از طریق گفتگو بین تهران و دمشق ، در اختیار دبیر کل سازمان ملل متحد قرار خواهد گرفت.
همسایگان عرب ایران در خلیج فارس و بسیاری از قدرت های غربی نگران آنچه نفوذ روزافزون تهران در منطقه می دانند، هستند .به ویژه اکنون که ایران در آستانه رهایی از تحریم های اقتصادی قرار دارد.
این طرح ایرانی بر پایه ابتکاری چهار ماده ای استوار خواهد بود که محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران سال گذشته آن را به سازمان ملل متحد ارائه کرد و مشتمل بر آتش بس فوری، تشکیل یک دولت وحدت ملی، محافظت از اقلیت ها براساس قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است.
قدرت های غربی و منطقه ای از جمله ترکیه و عربستان سعودی نیز تلاش های خودشان را برای حل این بحران افزایش داده اند زیرا بحران سوریه باعث سرازیر شدن سیل عظیم آوارگان و گسترش داعش شده است.
اما در حالی که همه طرف ها داعش را یک تهدید می دانند، واشینگتن و متحدانش خواستار برکنار شدن بشار اسد به عنوان بخشی از یک راه حل برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه هستند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار