کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال طرح سالم سازی محصولات تولیدی در سطح 5 هزار هکتار بر روی محصولات سبزی و صیفی انجام شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کیکاووس نجفی ادامه داد:در راستای تولید محصول سالم و با کیفیت ارزیابی های دقیقی از چگونگی کاشت این محصولات و نحوۀ استفاده از بذر، کود و چرخه تولید انجام می گیرد که امیدواریم با ردیابی کامل باقیمانده سموم، مشخص کردن سطوح و الگوبرداری در جهت ترویج و شناسنامه دارکردن سبزی و صیفی شاهد تحول شگرفی در زمینه تولید این نوع محصولات باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 80 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت محصولات سبزی و صیفی است که از این میزان 2 میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی تولید می شود .

کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی فارس شائبه استفاده از آب های آلوده در تولید محصولات صیفی و سبزی را ردکرد و اظهار داشت: کار نظارت بر کیفیت محصولات و عدم استفاده از آب های نامتعارف تا دستیابی به تولیدی سالم و با کیفیت به طور مستمر پی گیری می شود .

وی در ادامه به جایگاه استان فارس در کشور در زمینه تولید محصولات سبزی و صیفی اشاره کرد و گفت: استان فارس با سطح زیرکشت 80 هزار هکتار و تولید 2 میلیون و 900 هزار تن محصولات سبزی و صیفی ، مقام اول را در سطح کشور بخود اختصاص داده است.

نجفی"عمده ترین فعالیت سازمان جهادکشاورزی استان فارس در راستای تولید محصول سبز به منظور کنترل عوامل خسارت زا و کاهش مصرف سموم را برنامه مدیریت تلفیقی آفات (IPM)، مدیریت ماده آلی خاک، اجرای طرح کشاورزی حفاظتی، اجرای طرح های آموزشی و آزمایش محصولات تولیدی در آزمایشگاه برای تعیین بقایای سموم بر روی محصولات کشاورزی عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.