وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این سفر 7 پروژه در بخش‌های مختلف توسعه دیتا، فیبر نوری و پروژه‌هایی برای ساماندهی نسل سوم و چهارم اینترنت همراه انجام می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمود واعظی افزود: برای راه‌اندازی این هفت پروژه حدود 90 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. که خوشبختانه هم‌اکنون در 5 شهرستان استان اردبیل اینترنت نسل سوم و در دو شهرستان اینترنت همراه نسل چهارم راه‌اندازی شده است.

وی گفت:دو سال گذشته کل شبکه فیبر نوری استان اردبیل 470 کیلومتر بود که این شبکه در دو سال گذشته و از آغاز به کار دولت یازدهم به 970 کیلومتر افزایش‌یافته است که امیدواریم فعالیت‌های این دو سال گذشته بتواند یک بستر مناسب در استان فراهم کرده و نیازمندی‌های اردبیل را در این حوزه برطرف کند.

واعظی در خصوص افزایش تعرفه‌های بخش‌های مختلف ارتباطی نیز اظهار کرد: سیاست ما به‌گونه‌ای است که بتوانیم با اصلاح ساختار شرکت‌ها را به‌طور قابل‌قبول اداره رکنیم که سیاست دولت این است که تعرفه‌ها کنترل شود و با افزایش تعرفه‌ها مخالف هستیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در دو سال گذشته یک‌بار قیمت اینترنت پرسرعت را 25 درصد کاهش دادیم و اینترنت موبایل را نیز از 5 ریال به نیم ریال کم کردیم تا موجب رضایت‌مندی مردم در این زمینه باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.