معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: با ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستاد مدیریت بحران به شهرداریها از سوی وزارت کشور، اکنون اقدامات و برنامه ریزی های لازم جهت تحقق این مهم در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز؛ حسن مدیرروستا با اعلام اين خبر افزود: مقرر شده پیرو دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور پیرامون تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداریهای کشور بویژه در مراکز استانها، جلسات کارشناسی برگزار و اهداف، ساختار تشکیلاتی، وظایف و ماموریت های مرتبط با این حوزه تعیین و تبیین گردد.

معاون خدمات شهري شهرداری كرج  با بیان اینکه تشکیل ستاد مدیریت بحران به انسجام و کارآیی بیشتر تیم های عملیاتی و امداد و نجات شهرداریها در مواقع بحرانی می انجامد، از ابلاغیه وزارت کشور استقبال کرد و افزود: ورود جهادی نیروهای امدادی و عملیاتی جهت امدادرسانی به سیل زدگان روستای سیجان توان بالا و آمادگی کامل معاونت خدمات شهری و سازمان های تابعه در شرایط بحرانی را به تصویر کشید و با تشکیل ستاد مدیریت بحران، قطعا این آمادگی بیش از پیش تقویت می گردد.

به گفته وی، بر همین اساس، سند آسیب شناسی بحران شهر کرج نیز تهیه و تدوین شده است تا موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل به صورت موازی، جهت دهی و ساماندهی شود.

مدیرروستا هدف اصلی شکل گیری این ستاد را ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف شهرداری ها در مراحل چهارگانه مدیریت بحران و همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی با سایر سازمان ها و دستگاه های مرتبط دانست؛ به گونه ای که شرایط ایمن و مناسب برای زندگی شهروندان تامین شده و منافع و ارزش های شهر در برابر انواع حوادث و خطرات حفاظت شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، به اهداف فرعی تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداریها اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد وحدت رویه در خصوص مدیریت بحران های مختلف طبیعی و انسان ساخت در همکاری و تعامل با سایر دستگاه های اجرایی و نیز تدقیق وظایف شهرداری ها در دو بخش وظایف مستقیم و غیرمستقیم که به صورت همکار یا پشتیبان وارد عمل می شود، از جمله اهداف تشکیل این ستاد است.

وی اضافه کرد: همچنین ارائه برنامه جامع برای کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع سوانح در محدوده و حریم شهرها و نیز ارائه راهکارهای جلوگیری و کنترل حوادث ثانویه بعد از وقوع سوانح بزرگ در شهرها از جمله آتش سوزی و حوادث ناشی از مواد خطرناک در اهداف تشکیل این ستاد پیش بینی شده است.

مدیرروستا در ادامه به تشریح ساختار تشکیلاتی ستاد نیز پرداخت و اذعان داشت: ریاست ستاد مدیریت بحرن شهرداری که در ذیل یکی از زیرمجموعه های شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تشکیل خواهد شد، به عهده شهردار خواهد بود.

این مسئول افزود: در مرحله بعدی ساختار تشکیلاتی، دبیر ستاد و پس از آن معاونت ها و سازمان های عضو پیش بینی شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان کارگروه های تعیین شده در مراحل بعدی این ساختار قرار می گیرند، گفت: کارگروه های این ساختار شامل کارگروه ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات، کارگروه سیلاب های شهری، کارگروه تدفین و کارگروه اطلاع رسانی و هشدار می باشند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.