منابع رسانه ای کویتی با انتشار تصاویری از هلاکت فرزند ارشد یکی از نمایندگان مشهور پارلمان این کشور در حمله هوایی جنگنده های آمریکایی به یکی از مراکز القاعده در شمال سوریه خبر داده اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، منابع رسانه ای کویتی با انتشار تصاویری از هلاکت فرزند ارشد یکی از نمایندگان مشهور پارلمان این کشور در حمله هوایی جنگنده های آمریکایی به یکی از مراکز القاعده در شمال سوریه خبر داده اند. براساس اطلاعات منتشره، این تروریست کویتی از حدود دو سال پیش با ترک محل سکونت خود در کویت به گروه تروریستی تکفیری "جبهه النصره" شاخه رسمی شبکه تروریستی بین المللی القاعده در سوریه پیوسته بود.

هلاکت فرزند نماینده کویت و جمعی از اعضای القاعده + تصاویر

لازم به ذکر است که از زمان آغاز بحران در کشور سوریه، صدها نفر از اتباع کویت در صفوف گروههای تکفیری بین المللی فعال در این کشور در نبرد با ارتش این کشور و یا درگیریهای داخلی گروههای رقیب به هلاکت رسیده اند. فعالیتهای آزادانه مبلغان وهابی سعودی و کویتی موجب شده تا گروههای از جوانان کویتی برای آنچه آن را "جهاد با شیعه و علوی" عنوان کرده اند، به سوریه و عراق رهسپار شوند.

هلاکت فرزند نماینده کویت و جمعی از اعضای القاعده + تصاویر

جلال الکندری نماینده باسابقه پارلمان کویت

دولت کویت در پی حمله انتحاری یک تروریست داعشی به مسجد امام صادق (ع) این کشور، ضمن محدود کردن روابط خود با عربستان سعودی (بزرگترین صادرکننده تروریسم تکفیری به جهان) فعالیتهای چندین شبکه تبلیغاتی سعودی که به ایجاد اختلاف میان مذاهب از طریق تکفیر پیروان سایر مذاهب آسمانی می پرداختند، را تعطیل و دفاتر آنها را نیز بسته است. طی چهار سال گذشته برخی از مبلغان وهابی کویتی و سعودی با حضور در این شبکه ها جوانان را به پیوستن به القاعده و داعش و اعزام به سوریه و عراق تشویق می کردند.

منبع مشرق

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.