عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای شناسایی دقیق افراد پردرآمد و حذف آنها از لیست یارانه بگیران لازم است زیرساخت‌های لازم و شفافیت اقتصادی فراهم شود.

عطاالله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص دسترسی به اطلاعات جهت حذف یارانه افراد پردرآمد گفت: تاکنون دولت اطلاعاتی را جهت چگونگی حذف افراد پردرآمد از لیست یارانه بگیران ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: برای شناسایی دهک 8،9،10 و حذف افراد پردرآمد از لیست یارانه بگیران ابتدا لازم است زیر ساخت‌های لازم جهت شفاف سازی اقتصادی صورت بگیرد در غیر این صورت نمی‌توان ادعا کرد صد در صد افراد به درستی از لیست یارانه بگیران حذف شده است.

حکیمی عنوان کرد: برای رسیدن به شفافیت اطلاعات در نظام اقتصادی لازم است زیر ساخت‌ها فناوری اطلاعات فراهم شود و سیستم بانکی کشور را اصلاح کرد.

حکیمی در ادامه گفت: در این راستا کمک از سازمان امور مالیاتی می‌تواند زمانی مسمرثمر واقع شود که نظام مالیاتی اصلاح شد و روند مناسبی را طی کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد:پس در مرحله اول فراهم کردن زیرساخت‌های حیاتی جهت دسترسی به اطلاعات لازم ضروری است.

حکیمی افزود: تاکنون به نظر می‌رسد حذف برخی از افراد از لیست یارانه بگیران بر اساس اطلاعات بانکی و بخشی دیگر براساس فرضیات بعید است، چرا که زیرساخت‌های جدید در اختیار نیست.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار