بیرجند؛

خاطرات به یاد ماندنی خبرنگاران خراسان جنوبی

خبرنگاران خراسان جنوبی از خاطرات تلخ و شرین اما به یادماندنی خود می گویند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ به راستی چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید و "قلم" بهانه ای شد تا ذهنمان را از قید کلمات بی شمار رها کرده و جسورانه در بیکران دنیای "خبر" خلاصه شویم.

دیرزمانی نیست که در رویدادی خونین، خبرنگارتاریخ ساز ایرانی جاودانه شد.

سکوت جامعه ی مطبوعات شکست و روزی در تاریخ و تقویم کشورمان بنامشهید صارمی و "خبرنگار" نامگذاری شد.

در این روز، حرفه ی خبرنگاری که در کشاکش دردها و بلاها قلم التیام بخش بر زخم جامعه می زندگرامی داشته می شود.

از روزی که ایرانی مسلمان، قلم را به خدمت اندیشه‌اش گرفت تا جامعه را از مسایل روز زمانه آگاه کند، سال‌هایی به درازای تاریخ ورود ایران به دنیای نوین می‌گذرد.

از آن روز تاکنون، خبرنگار پای در رکاب تاریخ گذاشت؛ همزاد قلم شد و آموزگاری افکار عمومی را بر عهده گرفت.

یکی از خبرنگاران از خاطرات تلخ و شیرین خود میگوید ، الهی ، شیرین ترین خاطره خود را حضور در کنار خانه خدا و تهیه گزارش از حال و هوای آن بیان می کند.

وی همچنین از تلخ ترین و دردناکترین خاطره خود نیز می گوید که عنوان می کند در جریان سوختگی دو کودک 3 و7 ساله در طی این گزارش فقط گریه کردم .

الهی ادامه داد اما تهیه این گزارش سبب شد که مردم عزیز ایران ما ، مثل همیشه هموطن خود را تنها نگذارند و برای کمک به این دو کودک اعلام آمادگی کنند.

همچنین بسیاری از پزشکان برای درمان این دو کودک اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: بر طبق گفته پزشکان برای هر کدام از این کودکان 200 میلیون تومان مورد نیاز است تا درمان شوند.

تاجری یکی دیگر از خبرنگاران بود که شیرین ترین خاطره خود را تهیه گزارش از منطقه محروم شاهکوه نهبندان عنوان کرد که در بازخورد این گزارش و به تصویر کشیدن مشکلات مردم و با شماره حسابی که داده شده بود، سبب شد تا سیل کمکهای مردمی به کمک مردم صبور و محروم این منطقه بشتابد.

شریفی هم یکی دیگر از خبرنگاران بود که از خاطرات خبرنگاری می گوید: در حین تهیه گزارش از بند دره با بی احتیاطی که کردم و کفش مناسب نپوشیدم ، از روی صخر افتادم و از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شدم .

هرمزی نیز سفر رئیس جمهور به استان را از خاطرات شیرین خود می داند که روز پرکاری را از 6 صبح تا 2 بامداد روزبعد ، سفر را پوشش خبری دادیم و روز پرکاری داشتیم و لحظه به لحظه خبرها را پوشش دایم .

زیراچی هم کاز رسانی به چند روستای خوسف را از خاطرات شرین خود عنوان می کند و می گوید : با تهیه گزارش و پیگیری هایی که صورت گرفت مردم این روستاها بعد از دوهفته گاز دار شدند.

حسین زاده نیز پوشش خبر سفر رئیس قوه قضائیه را از خاطرات شیرین خود ذکر می کند که با تمام وجود خبر را پوشش داده و لحظه به لحظه آنها را ارسال کرده است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.