مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: حتی یک ریال از واگذاری‌های سال 93 در جهت رد دیون نبوده و مصوبه‌ای در این خصوصی نیز برای امسال نداشته‌ایم.

جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دولت قبل بیشتر واگذاری‌ها در جهت رد دیون انجام می‌شد اظهار داشت: در سال 93 حتی یک ریال هم واگذاری برای رد دیون انجام نشد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: امسال نیز دولت مصوبه‌ای را تحت عنوان رد دیون از طریق واگذاری نداشته است که این مسئله هم به بخش خصوصی کمک می‌کند و هم موجب کارکرد بهتر سازمان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه تکیه به رد دیون موجب جلوگیری از ورود بخش خصوصی واقعی به گردونه واگذاری‌ها می‌شود، تصریح کرد: معمولا شرکتی که برای رفع بدهی رد دیون می‌شود به دست افراد غیرمتخصص سپرده شده و از طرفی به هیچ وجه روی این اقدام ناپسند نمی‌توان نام واگذاری را گذاشت.

سبحانی تأکید کرد: در دولت یازدهم برای رد دیون تحت عنوان واگذاری هیچ اقدامی صورت نگرفته و دولت می‌تواند درآمد حاصل از واگذاری به بخش خصوصی واقعی را برای رفع بدهی‌های خود استفاده کند.

وی همچنین تصریح کرد: در واقع بخش خصوصی واقعی،‌ شبه دولتی (برای این بخش تعریف علمی وجود نداردولی از طرفی هم این بخش 100 درصد دولتی نیست و به لحاظ قانونی اجازه واگذاری به این بخش وجود دارد)، رد دیون و سهام عدالت مقاصد واگذاری‌ها هستند که همان گونه که گفته شد به طلبکاران دولت رد دیونی انجام نشده است.

سبحانی در خصوص تعهد بودجه‌ای سال 94 سازمان خصوصی‌سازی گفت: تعهد بودجه‌ای از محل بودجه سال 94 حدود 18هزار میلیارد تومان است که تاکنون نزدیک 3 هزار و 500 تا 4 هزار میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کرده‌ایم.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: فصل مجامع در حال اتمام است و از شهریور ماه واگذاری‌ها آغاز می‌شود که امیدواریم سال پررونقی در این خصوص پیش رو داشته باشیم.

وی گفت: 120 شرکت برای واگذاری باقی مانده که تلاش بر این است تا پایان سال این واگذاری‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار