در پی تاخیر 7 ساعته یزد به تهران؛

شرکت های هواپیمایی از پرداخت جریمه سرباز می‌زنند

با وجود تاخیرات بیش از 7 ساعته برخی از شرکت های هواپیمایی همچنان از رعایت مصوبه حقوق مسافران شانه خالی می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان پرواز آسمان از مقصد یزد به تهران با تاخیر 7 ساعته روبرو شد.

براساس این گزارش طی تماسی که امروز با باشگاه خبرنگاران جوان گرفته شد برخی از مسافران گله مند از برخورد کادر این شرکت هواپیمایی بودند.

یکی از مسافران با اشاره به اینکه ما شب گذشته در ساعت 22:45 دقیقه از یزد به تهران پرواز داشتیم، گفت: کادر این شرکت به مسافران اعلام کردند که زمان این تاخیر مشخص نیست و شما به هتل های خود بازگردید.

این مسافر در ادامه افزود: تاخیر تا ساعت 5:30 به طول انجامید و در طی این مدت تنها با شام از مسافران پذیرایی کردند.

وی در ادامه توضیح داد: طبق مصوبه آیین‌نامه حقوق مسافران باید برای تاخیرهای بیش از 4 ساعت بلیط مشابه و با 50 درصد به مسافران ارائه شود در حالی که این شرکت هواپیمایی اعلام کرد: به ما چنین مصوبه‌ای ابلاغ نشده و ما همانند سایر شرکت‌ها چنین مصوبه‌ای را رعایت نمی‌کنیم.

این مسافر در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه اعتراض‌های ما هیچ فایده‌ای نداشت و نه تنها جریمه‌ای از سوی این شرکت پرداخت نشد بلکه به ما بی احترامی نیز شد.

براساس این گزارش طبق آیین نامه حقوق مسافران باید شرکت ها برای تاخیرهای بیش از 4 ساعت بلیط مشابه با تخفیف ارائه شود.

در همین راستا محمد خداکرمی سرپرست سازمان هواپیمایی کشوردر گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه میزان شکایات از شرکت هواپیمایی کاهش یافته است ،افزود: از زمان ابلاغ این آیین نامه تمامی مصوبه های آن از سوی شرکت های هواپیمایی رعایت می شود.

وی با اشاره به آیین‌نامه حقوق مسافران گفت: برخی از ایرلاین‌ها به اجرای آیین نامه حقوق مسافران اعلام نارضایتی کردند.

خداکرمی توضیح داد: به نظر ما دستورالعمل حقوق مسافر با موفقیت روبرو بوده و این دستورالعمل از زمان اجرای آن که نیمه اردیبهشت ماه است تا به امروز به خوبی اجرا شده و تا حدودی میزان تأخیرات را کاهش داده است.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: در صورتی که برخی از پروازها با تأخیر بیش از 4 ساعت روبرو شود بلیت مشابهی با 30 درصد تخفیف به مسافران تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این دستورالعمل شش ماه به صورت آزمایشی اجرایی شده و بعد از اتمام این مدت مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش طبق گزارشات میدانی تا به امروز بسیاری از شرکت ها با وجود تاخیرات بسیار از پرداخت جریمه سرباز می زنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار