گرگان؛

دستمزد کارگران در گلستان پایین تر از نرخ تورم

دستمزد کارگران در استان گلستان نسبت به تورم در سطح خیلی پایینی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ عباسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال 93 اقدامات اساسی در استان به کمک شورای هماهنگی صورت گرفته است  که میزبانی کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گلستان از جمله آن است.

عباسی درباره توزیع سبد حمایت غذایی در استان گفت: وقتی توزیع سبد کالا به ا داره کل تعاون  واگذار شد در شرایط خوبی  نبود و با حساسیت‎زایی که ایجاد شد خوشبختانه به خوبی این امر در گلستان محقق شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به سطح دستمزد کارگران در استان گلستان اشاره کرد و افزود: سطح دستمزد کارگران در استان گلستان نسبت به تورم در سطح پایینی قرار دارد.
وی ابراز داشت: شرایط در پایان سال 1392 به گونه‎ای بود که میزان نرخ بیکاری در استان گلستان 5.8 درصد اعلام شده بود و با توجه به آن که وضعیت اشتغال در جامعه خوب نبود و جامعه این آمار را قبول نداشت و لذا بازنگری و تحقیق میدانی در میزان اشتغال استان انجام شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: بر اساس این بازنگری نرخ بیکاری در سال 1392، 13.8 درصد اعلام شد و با تلاش جمعی و همدلی و همزبانی بین جامعه کارگری و کارفرمایی توانستیم در پایان سال و بهار امسال نرخ بیکاری را به 12.8 درصد برسانیم.

عباسی در خصوص تغییر برنامه‎های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز دوم سفر خود به استان گلستان یادآور شد: در برنامه‎های سفر وزیر به نظم توجه داشتیم تا به هیچ وجه نشست همکاران عقب نیفتد اما یک شرایط غیر منتظره پیش آمده بود و می‎بایست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اول رئیس جمهور را همراهی می‎کرد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.