یک نماینده مردم تهران گفت: نمی‌توان با سیاه بازی موارد سیاه توافق را سفید کرد، محروم کردن مجلس از بررسی برجام مردود است.

نمی‌توان با سیاه بازی موارد سیاه توافق را سفید کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز یکشنبه 18 مرداد ماه در نطق میان دستور گفت: توافق هسته‌ای حساس‌ترین موضوع تاریخ است.

وی افزود: قانون اساسی بر الزام ورود مجلس به متن توافق حکم می‌کند، عده‌ای درصدد لغو آن هستند که باید گفت شما چکاره‌اید که برای مجلس تعیین تکلیف می‌کنید.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: با ورود به متن و اظهارنظر مستدل و مسئولیت آور مبتنی بر متن، موافق و مخالف جمهور اسلامی خواهد دانست که چه چیزی قرار است امضا شود، نمی‌دانم چرا عده‌ای خصوصا دولت به ویژه فردی از تیم مذاکره کننده از ورود مجلس به متن واهمه دارد و می‌ترسد، مگر در این متن چه چیزی است که نباید باز شود؟

سلیمانی در ادامه افزود: آیا اگر مردم و نمایندگان با جوانب مثبت و منفی آن آشنا شوند و با چشم باز رأی دهند چه کسانی ضرر می‌کنند باید بررسی برجام را کارشناسانه از متن شروع کرد و حواشی‌ها و سخنرانی‌ها را دور ریخت، نمی‌توان با سیاه بازی موارد سیاه توافق را سفید کرد.

وی اضافه کرد: با سخنرانی و مصاحبه‌های چند پهلو کار کارشناسی انجام نمی‌شود، مگر با ادعای پوچ عدم کارایی فردو و نطنز و آدرس غلط دادن می‌توان نگران نبود، با ساده‌سازی، سیاه بازی عده‌ای نذر روغن ریخته نمی‌توانند پیشرفت‌ها و افتخارات را کم مایه کرد و کشور را گرفتار.

سلیمانی تأکید کرد: محروم کردن مجلس از این حق قانونی توسط دولت و یا حتی هیئت رئیسه مجلس و یا روسای فراکسیون‌ها مردود است، گیریم عده‌ای موفق شوند مجلس را محروم کنند، رسوایی در تاریخ را چه می‌کنند.

وی ادامه داد: نقاط سیاه موجود در توافق اگر برطرف نشود دل هر ایرانی را در حال آینده بدرد می‌آورد، دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسانه به مجلس تعهد دهند که متن کارآمد و بدون نقص است مثلا بانک مرکزی باید لغو ناگهانی تحریم‌ها و آزادی پول‌های بلوکه شده، وزارت اقتصاد برداشته شدن بلافاصله تحریم‌های مالی و اقتصادی، وزارت نفت زمان و میزان لغو تحریم‌های نفتی را بدهد.

سلیمانی گفت: در حوزه اقتصاد و صنعت و نفت متأسفانه دولت در دو سال گذشته همه امور را به نتیجه مذاکرات گره زد و مسئولین مربوطه و وزرا پای را روی پا انداختند و چشم به بیرون بستند. نهایتاً نتیجه چه شد؟ نقدینگی کشور طی دو سال گذشته با افزایش بالغ بر 350 هزار میلیارد تومان از مرز 800هزار میلیارد تومان گذشت یعنی تقریباً دو برابر شد و هیچگاه این نقدینگی به سمت تولید داخل هدایت نشد و عزمی هم برای آن نبود.
 
این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: به یمن افزایش ده برابری نرخ سوخت و نرخ ریالی ارز از دلار 1200 تومان به 2850 تومان هزینه جاری دولت در سال 1394 نسبت به سال 89 تقریباً دو برابر گردید. یعنی هزینه دولت در 3 سال برابر 8 سال دولت قبل گردید. فاجعه است یعنی دولت پُر می خورد و کار نمی کند.
 
سلیمانی گفت: سالخوردگان در دولت مجبور به ارائه آمارهای متناقض و مخدوش شده‌اند و مردم هم این آمارها را حس و لمس نمی‌کنند و گرانی‌ها هم ادامه دارد و رکود نیز در حوزه اقتصاد و صنعت و نفت همچنان حاکم است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها هم که مسیر ایجاد اشتغال و تولید را با عدم پرداخت وام به تولید سد کرده‌اند، لذا شاهدیم مشکل بیکاری و اشتغال همچنان حل نشده پا برجاست و دولت همه را به وعده پسا توافق دعوت کرده و می‌کند.
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بی مفهوم و لوث شد اظهار داشت: دولت با واردات بی رویه اقتصاد مقاومتی را لگد مال کرد. دولت افتخار می‌کند ذخایر نفت و گاز ایران در دنیا اول است ولی درب نفت و گاز را بر روی جوانان و دانشمندان باز نمی‌کند و ژنرال همیشه وزیر، فقط بلد است خام فروشی کند. 

وی اضافه کرد: کلید حل اشتغال جوانان در نفت و گاز است ولی افسوس که وزیر اعتقادی به فکر و همت و دانش ایرانی ندارد. منابع انسانی ایران در دنیا بی نظیر است و ظرفیت نهفته در آن فوق العاده است اما افسوس که هم و غم دولت باز کردن پای چشم آبی‌ها و بادامی‌ها به کشور و ایجاد اشتغال در کشور آنهاست که این غم انگیز است.
 
این نماینده مجلس تأکید کرد: این جملات ناب از کدام دولتمرد راستگوی یازدهم است؟ "بگذاریم میدان قلم و بیان، میدان بازی باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود"، " خداوندا به توپناه می‌برم از بستن دهان رقیبان و منتقدان"؛ امروز گوینده این جملات چه توجیهی دارد؟ و چه زود فراموش کرد پیشنهاد می‌کنم کسانی که معتقدند مجلس نباید وارد متن توافق شود، مردانگی کنند و کاندیدای کمیسیون ویژه هسته‌ای نشوند و اگر شدند نمایندگان عزیز مردانگی کنند و به آنها رأی ندهند. اینجا امر ملی است و سهمیه بندی فراکسیونی نباید باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
بخدا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
آیامی‌توان با سیاه بازی مواردسفید توافق را سیاه کرد؟
آخرین اخبار