خبرنگارانی که 20 سال سابقه حضور و فعالیت مداوم در رسانه ها همراه با پرداخت حق بیمه داشته باشند، بازنشسته می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نوش آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدرباره بیمه خبرنگاران هم گفت: دولت با پرداخت یارانه به مطبوعات و وضع بیمه تامین اجتماعی نشان داد که برای فعالیت های خبرنگاران ارزش زیادی قائل است.

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدر مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در قزوین گفت:  خبرنگارانی که 20 سال سابقه حضور و فعالیت مداوم در رسانه ها همراه با پرداخت حق بیمه داشته باشند، بازنشسته می شوند.

وی افزود:  این روند با کمک و اقدام به موقع مدیران مسئول، تداوم خواهد یافت.

نوش آبادی با اشاره به اینکه وظیفه مطبوعات و رسانه های گروهی بالابردن سطح آگاهی های عمومی جامعه است افزود: اگر میخواهیم شان خبر محفوظ بماند باید خودمان برای این جایگاه ارزش قایل شویم

وی یکی از مولفه های مهم در توسعه فرهنگ را میزان کمی مطبوعات عنوان کرد و اضافه کرد: این میزان در قزوین باید افزایش پیدا کند.

نوش ابادی از حضور کمرنگ مسولان استان قزوین در مراسم روز خبرنگار گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر  به گفتمان رسانه ای شد.

معاون حقوقی وزیر ارشاد به صندوق حمایت از روزنامه نگاران نویسندگان و هنرمندان هم اشاره کردو گفت : در گذشته به صورت بی رویه در این صندوق ثبت نام کرده بودند کسانی که حتی سابقه هنری نداشتند اما در دولت کنونی پالایش شده و منعی برای ثبت نام و عضویت در این صندوق نداریم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این مراسم از خبرنگاران خواست با شفاف سازی و صراحت بیان، اجازه ندهند کسی از آب گل آلود ماهی بگیرد

 احمدی بیان کرد: بعد از طراحی نظام جامع بانک اطلاعاتی خبرنگاران استان، در حال بررسی و رفع مشکلات این قشر فرهنگی زحمت کش  هستیم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.