16 هزار تن گوشت قرمز سه ماه امسال در مازندران تولید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : ارزش ریالی این میزان گوشت تولید شده 288 میلیون تومان است.

عطایی نژاد با اشاره به فعالیت 9600 واحد سنتی و صنعتی در مازندران افزود : 711 هزار راس دام سنگین شامل بومی ، دورگه و اصیل و دو میلیون و 360 راس دام سبک در این واحدها نگهداری می شود .

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، 249 واحد صنعتی پرورش گاو شیری با 17 هزار راس ، 108 واحد پروار بندی گوساله با 10 هزار راس ، 94 واحد گوسفند داشتی با 17 هزار راس و 89 واحد پروار بندی بره با 25 هزار راس در استان فعال است .

عطایی نژاد درباره  کیفیت گوشت قرمز در استان گفت : با توجه به وجود نژاد زل و بدون دنبه در بخش دام سبک و تنوع خوراک و مواد غذایی در مراتع به دلیل شرائط آب و هوایی در بخش دام سنگین کیفیت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استانها بالا است . 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید 63هزار و 500 تن گوشت قرمز به ارزش ریالی یک میلیارد و 143 میلیون تومان پارسال در مازندران خبر داد و تصریح کرد :از این میزان 40 هزار تن در داخل استان مصرف و بقیه صادر شد .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.