این هفته دو میلیون بشکه نفت خام از بندر الحریقه لیبی بارگیری خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز از بنغازی، لیبی که با بحران داخلی مواجه است برای رساندن صادرات نفت خود به سطح پیش از منازعه و ناآرامی ها در این کشور تلاش می کند. 
یک مسئول لیبیایی گفت: یک نفتکش برای بارگیری 700 هزار بشکه نفت خام در بندر الحریقه در شرق لیبی، پهلو گرفته است. 
براساس این گزارش، یک مسئول دیگر نیز گفت: یک نفتکش روز یکشنبه 600 هزار بشکه نفت از بریقه بارگیری کرده است و نفتکش سومی نیز این هفته حدود 600 هزار بشکه نفت از بریقه بارگیری خواهد کرد.
اما به علت ناآرامی ها و توقف انتقال نفت از خطوط لوله، بنادر صادرات نفت السدره، راس لانوف و الزویتینه در شرق لیبی همچنان بسته است.
یک منبع در بندر البریقه اعلام کرد: یک نفتکش با حدود 10 هزار تن بنزین از ایتالیا آمده و در این بندر پهلو گرفته است تا بنزین مورد نیاز بازارهای داخلی را تامین کند. این اولین محموله وارداتی سوخت به بریقه در سالهای اخیر به شمار می رود. 
ماشاالله الزوی، وزیر نفت دولت غیر قانونی لیبی که در طرابلس مستقر است روز پنجشنبه گفت: لیبی درحال حاضر حدود 400 هزار بشکه در روز نفت خام تولید می کند. 
منابعی در بخش نفت لیبی تولید نفت خام این کشور را بین 400 هزار تا 450 هزار بشکه در روز، یعنی یک چهارم تولید نفت این کشور پیش از انقلاب مردمی در سال 2011 برآورد کرده اند. پس از آنکه سال گذشته یک گروه مسلح توانست نخست وزیر قانونی لیبی را از طرابلس بیرون براند، در حال حاضر دو دولت و دو پارلمان در این کشور فعالیت می کنند،‌ دولتی که از طرف جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نمی شود در طرابلس مستقر است و دولت قانونی لیبی که مورد حمایت بین المللی قرار دارد در طبرق در شرق این کشور مستقر شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار