با ورود هواپیمای خورشیدی جدید ناسا اعلام کرده است که نوآوری های جدیدی در آینده در حمل و نقل فضایی در حال بروز هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در یک چالشی که اخیرا توسط سازمان فضایی ناسا ارائه شده است، از دانشجویان خواسته شده است که هواپیمای الکتریکی را طراحی کنند که پیش بینی می شود در سال 2020 در ماموریت های فضایی بکار گرفته می شود و نسبت به سفینه های موتور پیستونی استاندارد از نظر مالی قابل رقابت است.


ناسا اعلام کرده است در پاسخ به این چالش، پاسخ هایی را از 20 دانشگاه از سراسر ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است که تلاش داشته اند برای این چالش راه حلی را ارائه نمایند و از این بین 5 طرح برای بررسی دریافت جایزه انتخاب گردیده اند.

برنده این رقابت تام نیومن دانشجوی مهندسی هوافضا از موسسه فناوری جورجیا بود. طرحی که او ارائه کرده است، یک هواپیمای دو باله است که حدود 2.5 متر (8 فوت) طول دارد و با توجه به مدل کامپیوتری نیومن پیش بینی می شود که این هواپیما تا 92 درصد بهره وری داشته باشد.

این هواپیما به گونه ای طراحی شده است که به وسیله تبادل غشای پروتون پیل های سوختی (PEMFC) انرژی مورد نیاز خود را تامین نماید. همچنین نیومن مدعی است که انرژی مخصوصی 800 Wh/Kgرا در طراحی اش برای هواپیما مدل سازی کرده است که به طور قابل توجهی تا 55 درصد بهره وری دارد.

با این تنظیمات انتظار می رود بخار تا حدود 800 مایل دریایی با سرعتی حدود 150 گره (278 km/h)دارای توانمندی باشد.

ناسا اعلام کرده است که ایده های ارائه شده از طرف دانشجویان بالاتر از تحقیقات آکادمیک صرف می باشند. بر این اساس Jaiwon Shin یکی از اساتید اجرایی ناسا می گوید: «تحقیقات و تفکر های مهمی که ارائه شده است هر کدام به تنهایی بسیار با اهمیت و قابل توجه می باشند». « و آشکار است که نسل جدیدی از نوآوری های حمل و نقل فضایی در حال رقم زدن تحولات آینده هستند».


انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، فضا ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار