به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار ایران که حالا
نزدیک به دو ماه است به عنوان مرجع اصلی آمار در کشور جایگاه خود را تثبیت
کرده و تنها متولی اعلام نرخ های مهم اقتصادی همچون تورم، بیکاری و رشد اقتصادی شده
است، متاسفانه در ارتباطات رسانه ای خود چندان موفق به نظر نمی رسد.
این
گونه که به نظر می رسد این مرکز تنها به ارائه آمار آن هم با تاخیر از
شاخص های اقتصادی کشور روی سایت خود اکتفا کرده و نیازی به همراهی رسانه ها
با خود نمی بیند.
به نحوی که عدم تعهد متولیان ارتباطات مرکز آمار ایران
برای پاسخگویی به رسانه ها فقط به رئیس مرکز ختم نشده بلکه دسترسی به کارشناسان این مجموعه نیز
نیاز به گذر از هفت خان رستم داشته و البته در نهایت نیز با عدم پاسخگویی
مواجه می شود.
مرکز آمار که به گفته رئیس خود باید به تنهایی آمار مربوط به شاخص های اقتصادی را منتشر کند و سایر دستگاه های اجرایی فقط می توانند به تولید و نه انتشار آن بپردازند لازم است در ارتباطات رسانه ای خود تجدیدنظر به عمل آورده تا موضوع عدم آشنایی به کار حرفه ای را نقل محافل نکند.
گفتنی است؛ در جامعه ای که ارائه آمار یکی از اصلی ترین اهرم ها
در پیشبرد اهداف و نمایان ساختن عملیاتی شدن شعارهاست عدم توجه به رسانه ها
از سوی مرکزی که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و البته با شعار رفع
موازی کاری تنها مرجع رسمی تهیه، تولید و انتشار آمار شده است، نه تنها
غیر منطقی به نظر می رسد بلکه از کار حرفه ای نیز به دور است.
انتهای پیام/