کرمانشاه؛

بهشت در روستای گلین

روستای خوش آب و هوای گلین از توابع شهرستان گیلانغرب در استان کرمانشاه است و مسافران تابستانی را با آغوش باز در دل سرسبز خود پذیراست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛محورهای گردشگری، جاذبه های كوهستانی، پوشش گیاهی و طبیعی مصنوع (باغات)، ارتفاعات زیبا و مسیر كوهنوردی از جمله ویژگی های بارز و منحصر بفرد سراب گلین است

گلین، از چند روستای كوچك شامل'انجاورو، نجار، چمن و سرباغ در مسیر جاده گیلانغرب - سرپل ذهاب، همجوار دشت زیبا با شالیزارهای پهناور دیره واقع شده است.

دره ای پوشیده از درختـان گـوناگون با اناری معروف و رود خروشان منطقه فرح بخش و چشم نواز در این روستا ایجاد کرده که که خستگی گرمای تابستان را از تن به در می کند

مردم روستاهای گلین به زبان كردی كلهری سخن می گویند و به ایل كلهر وابسته هستند، برنج، انار، گردو و گندم از مهمترین محصولات كشاورزی منطقه گلین است.

در این منطقه پرورش ماهی توسعه زیادی پیدا كرده است و خانه‌ها در این منطقه با سنگ، گل و چوب به شكل پلكانی ساخته شده اند.

سراب گلین، گوردخمه‌ دیره، باغها، طبیعت و كوهستان اطراف این روستا از دیگر جذابیت‌های روستای هدف گردشگری گلین بشمار می‌آیند، .

منطقه گلین دارای دره ای زیبا به طول حدود ۴۰ كیلومتر و عمق ۴۰۰ متر است، این منطقه از قسمتهای تاریخی و قدیمی گیلانغرب بشمار می آید.در این منطقه آثار تاریخی متعددی از جمله كتیبه فرهاد (در ۱۵۰ متری پل شاه، طاق روبروی روستای نجار ، قلعه گرگین با دیوارهای قدیمی، یك حوض و یك كتیبه در نزدیكی سر باغ گلین و قلعه انجاورود وجود دارد .


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: کرمانشاه ، گلین ، روستا ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.