معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: بالاترین جذب پوشش دانش آموزان در پایه دوم و سوم در هنرستان ها با 45.44 درصد مربوط به این استان است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ مصطفی خزاعی در گردهمایی روسای آموزشگاه های فنی و حرفه ای و کار و دانش کشور در همدان با بیان این که 39.87 درصد از دانش آموزان تا هفته گذشته در مجموع در پایه ی دوم و سوم هنرستان های استان نام نویسی کردند ابراز امیدواری کرد: تا پایان زمان نام نویسی به هدف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

وی افزود: سهم هنر جویان از متوسطه پایه ی دوم و سوم در رشته کاردانش 19.62 درصد و در فنی و حرفه ای 25.8 است.

خزاعی تراکم کلاس های فنی و حرفه ای را 19.9 و کاردانش را 17.58 نفر عنوان کرد و گفت: در استان همدان 117 هنرستان کاردانش با 54 رشته و 9 هزار و 568 دانش آموز و 544 کلاس درس دارد.

وی اظهار کرد: در بخش فنی و حرفه ای نیز 58 هنرستان با 26 رشته و هفت هزار و 222 دانش آموز در 363 کلاس درس فعال است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان این که کیفیت بخشی به آموزش در هنرستان ها در سایه توسعه کمی مغفول مانده است، گفت: به دلیل توجه به توسعه ی کمی نگاه به کیفیت تا حدودی دچار مشکل شده است به ویژه ضعف اعتبارات این مشکلات را بیشتر می کند.

خزاعی تصریح کرد: ورودی های ضعیف در دوره های فنی و حرفه ای و کاردانش وجود دارد که این دانش آموزان در برخی از دروس خاص میانگین نمرات آنها بسیار پایین است.

وی افزود: اجرای دوره های کارآموزی و کارورزی، پرداخت اعتبارات برای تجهیزات در چند مرحله و کمبود انبار دار و استاد کار از دیگر مشکلات و تنگناها در زمینه هنرستان ها است.

گفتنی است گردهمایی دو روزه روسای آموزشگاه های فنی و حرفه ای و کار دانش کشور به میزبانی همدان برگزار شد.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.