پيش بيني مي‌شود در زمستان سال جاري شرايط جوي به صورتي باشد كه سيستم هاي بارشي شمالي به كشور نفوذ مي كند و در صورتي كه شرايط ناپايدار باشد بارش هاي نسبتا خوبي را خواهيم داشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛  رييس اداره پيش بيني و پيش آگاهي هواشناسي استان اصفهان  در نشست خبري با محوريت گرد و غبار، خشكسالي و توانمنديهاي فني هواشناسي با اشاره به اينكه از مهر تا شهريور ماه هر سال را يك سال زراعي مي نامند، بيان كرد: وضعيت بارندگي در سال زراعي جاري در مناطق غرب نسبتا خوب بود اما در مناطق مركزي، شرق و شمال شرق وضعيت بارندگي زير نرمال بوده است.
 

خدابخش ادامه داد: با توجه به روند روبه افزايش دما، وضعيت و نوع بارش و كاهش بارش هاي جامد و همچنين افزايش دماي زمستان گذشته نسبت به سال هاي قبل باعث كاهش ذخيره هاي آبي در سطح استان اصفهان شده است.

رييس اداره پيش بيني و پيش آگاهي هواشناسي استان اصفهان با اشاره به اينكه دماي تابستان امسال تاكنون نسبت به سال گذشته كاهش داشته است، عنوان كرد: انتظار مي رود روزهاي باقي مانده از تابستان با افزايش دما روبه رو خواهيم شد.

خدابخش افزود: پيش بيني مي شود در زمستان سال جاري شرايط جوي به صورتي مي شود كه سيستم هاي بارشي شمالي به كشور نفوذ مي كند و در صورتيكه شرايط ناپايدار باشد بارش هاي نسبتا خوبي را خواهيم داشت.

وي با اشاره به اينكه پاييز و زمستان امسال نيم تا يك درجه افزايش دما را خواهيم داشت، ادامه داد: با توجه به پيش بيني هايي كه مدل ها داشتند سيستم جوي خوبي در اواخر پاييز و اوايل زمستان در كشور خواهيم داشت و بارش ها وضعيت نرمالي خواهد داشت.

رييس اداره پيش بيني و پيش آگاهي هواشناسي استان اصفهان با اشاره به بارش 29 تير ماه جاري بيان كرد: حدود 60 سال پيش در تير ماه بارش اتفاق افتاد و سپس در يك دوره 30 ساله بارش نسبتا خوبي در تير رخ داد و در واقع بارش 29 تير امسال در 60 سال گذشته بي سابقه بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.