شهردار تهران با بیان اینکه باید به سمت تولید و استقلال در کشور حرکت کنیم،گفت: استفاده از منابع انسانی و نیروهای جوان تولید را در کشور افزایش می دهند.

استفاده از منابع انسانی و نیروی جوان تولید را در کشور رقم می زندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اختتامیه دومین فن بازار که امروز با حضور جمعی از مسءولان شهری و کشوری در بوستان گفتگو برگزار شد با بیان اینکه منابع انسانی ،نیروهای جوان و تحصیلکرده اساس حرکت به سمت تولید کشور هستند،اظهار کرد:قطعا تولید در کشور استقلال را به دنبال دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مهمترین عنصر در پیشرفت کشور تولید و داشتن باور و ایمان است،یادآور شد: ما یک کشور پر افتخار در قبل و بعد از اسلام هستیم که با انقلابمان به دنبال یک هدف بودیم و آن هم نرفتن زیر بار ظلم بوده است.

قالیباف تاکید کرد: فرهنگ مبارزه و جهادی مهم‌ترین رویکرد فرهنگی یک ملت است و ما برای مستقل شدن باید تولیدات نفت در کشور را به حداقل برسانیم چرا که نفت تهدیدی برای کشور ماست.

شهردار تهران با بیان اینکه قطعنامه یک کاغذ پاره نیست تصریح کرد: آن‌ها ما را با مشکل و سختی رو به رو می‌کنند و بزرگترین فرصت‌ها را برای ما فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به درآمد نفتی که امروزه 25 درصد کاهش داشته است، یادآور شد: امیدواریم با لغو تحریم‌ها صادرات نفتی به یک رانت تبدیل نشود چرا که اگر این امر صورت گیرد باعث شکست کشور می شود.

قالیباف با بیان اینکه تکیه بر توان جوان ها را نباید از دست بدهیم،تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی را نباید فراموش کرد چرا که زمانی که نفت از 26 دلار به 10 دلار سقوط کرد و درآمد کشور به شدت افت پیدا کرد صنعت با سیاست به سمت بازار و صنعت و خصوصی سازی حرکت و ظرف مدت 18 ماه 60 درصد از درآمد مالی کشور از حوزه صنعت بود.

وی اضافه کرد: اما زمانی که نفت کشور 100 دلار فروخته شد رشد اقتصادی به زیر صفر رسید و رشد اقتصادی بت مشکلات فراوانی رو به رو شد.

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم بودجه دولت و بودجه عمومی کشور بر همین 25 درصد باقی بماند چراکه با این امر میتوانیم در سمت پیشرفت علم و فناوری و همچنین تکنلوژی گام برداریم.

وی با بیان اینکه باید به سمت علم و فناوری و همچنین علم و دانش گام برداریم افزود: با این امر تکنلوژی را به ثروت،ثروت را به فرصت و در حقیقت معرفت و دانش را به منزلت تبدیل می شود و بی شک این راه سعادت ما است.

قالیباف با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان معرفت را به ثروت و منزلت تبدیل می کنند، گفت: شرط اول داشتن یک مجموعه دانش بنیان حرکت به سمت سیستمی شدن است.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار