معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: سرمایه‌گذاران خارجی ضمانت شرکت ملی صنایع پتروشیمی را می‌طلبد و این امر منوط به حمایت دولت است.

عباس شعری‌ مقدم معاو ن وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فاینانس شرکت‌های پتروشیمی بعد از اتمام مذاکرات گفت: هنوز فاینانس هیچ کدام از شرکت‌های پتروشیمی باز نشده است به طوری که در فاصله برگزاری مذاکرات هسته‌ای گفتگوهایی صورت گرفته اما علنا هنوز تحولی در این حوزه رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه آینده بسیار درخشانی برای صنعت پتروشیمی پیش‌بینی می‌شود، گفت: از اوایل سال‌جاری میلادی تقریبا ارتباطات و فعالیت‌های بسیاری از شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پتروشیمی شروع می‌شود.

شعری‌ مقدم تأکید کرد: این مذاکرات و تلاش‌های شرکت‌های سرمایه‌گذار که مسئولان انجام می‌دهند ما را به آینده امیدوار می‌کند چرا که هم اکنون بزرگان کشورهای مطرح دنیا خودشان عجله دارند که در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد، اما باید در نظر داشت که سرمایه گذاران خارجی ضمانت شرکت ملی صنایع پتروشیمی را می خواهند و حمایت دولت را ضامن حضور خود می دانند و در این مسیر باید شرکت ملی صنایع پتروشیمی دارای اختیارات لازم باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار