مدیر عامل اتحادیه مرغداران کشور بیان کرد: برای موفقیت در صادرات باید برنامه‌ریزی مدون و اصولی داشته باشیم زیرا قیمت تمام شده محصولات با رقبای کشورهای توسعه یافته برابر نیست.

حمید فاضلی مدیر عامل اتحادیه مرغداران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صادرات مرغ اظهار داشت: برای موفقیت در صادرات باید برنامه ریزی مدون و اصولی داشته باشیم زیرا قیمت تمام شده محصولات با رقبای کشورهای توسعه یافته برابر نیست و ازسویی پاک بودن کشور از آنفولانزا می‌تواند تا حدودی در صادرات تاثیر گذار باشد اما مسئولین و متولیان این امر برای رونق صادرات باید مشوق‌های صادراتی و یارانه در نظر بگیرند.

وی افزود: سال گذشته تنها حدود 75 هزار تن صادرات داشته‌ایم در حالی که توان صادرات کشور با ظرفیت تولید فعال 300 الی 400 هزار تن است که با برنامه ریزی مدون می‌توان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان و عراق صادرات خوبی داشته باشیم‌ و از سویی تولیدکنندگان همواره امیدوار باشند قیمت مرغ صادراتی یک قیمت منطقی و سود آور برای تولید است که مازاد تولید خود را می‌توانند در خارج از کشور بازاریابی کنند و با این اقدام در بازار داخل رونق ایجاد کنند.

فاضلی در خصوص افزایش قیمت مرغ بعد از پاک شدن کشور از آنفولانزا خاطر نشان کرد: به طور کلی قیمت تمام شده مرغ بالاتر از قیمت فروش است و افزایش 100 الی 200 تومانی قیمت مرغ در بازار  به سبب افزایش تقاضا است حال مرغداران تنها در اواخر بهمن و اسفند سال گذشته توانستند محصولات خود را با سود منطقی به فروش برسانند.

مدیر عامل اتحادیه با اشاره به راهکارهای جلوگیری از زیان مرغداران تصریح کرد: اگر تولید کنندگان با حداکثر ظرفیت اقدام به تولید کنند بازار کشش محصولات آنها را ندارد و در نهایت تولیدکنندگان زیان خواهند کرد اما با ایجاد زنجیره‌های تولید، تیم مدیریتی و بازارهای صادراتی می‌توانند از زیان مرغداران جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار