المنار در گزارشی سفر وزیر امورخارجه ایران به لبنان را به معنای حمایت تهران از هم‌پیمانان خود توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  حیدر گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد :چرخ دیپلماسی ایران برای حل بحران‌های منطقه به حرکت در آمده است. پس از سفر بسیاری از مسوولان کشورهای غربی به تهران، این وزیر خارجه ایران است که قصد دارد به برخی پایتخت‌های کشورهای منطقه و جهان سفر کند.

"حسن احمدیان،" کارشناس امور خاورمیانه گفت: "کشورهایی هستند که بر نقش و فشار کشورهای غربی بر ایران حساب باز کرده بودند و همچنان نیز بر این فشارها تکیه کرده اند اما پس از توافق هسته ای خود را در برابر ایران دست خالی می بینند. از این رو ایران انتظار دارد این کشورها سیاست های خود را در قبال تهران تغییر دهند و این تغییر رویکرد باعث شود که دیپلماسی جدیدی برای حل بحران های منطقه صورت بگیرد."

سفر به لبنان در برنامه سفرهای محمد جواد ظریف قرار دارد. دیدار ظریف از لبنان، مسوولان لبنانی را در جریان آخرین تحولات منطقه قرار داده و تاکیدی بر حمایت تهران از همپیمانان خود در محور مقاومت خواهد بود.

احمدیان گفت: ظریف در سفر خود به لبنان تا جایی که بتواند تلاش می کند به پایان یافتن خلاء سیاسی لبنان کمک کند البته با تاکید بر این مطلب که تعیین مسوولان سیاسی لبنان باید میان گروه های لبنانی حل و فصل شود نه اینکه از خارج کشور بر آن ها دیکته شود.

ایران در جهت حل و فصل بحران های متعددی که دامنگیر منطقه شده است دست به تحرک زده است. در این تحرکات ایران اولویت خود را به مبارزه با تروریسم و اطمینان بخشی به همپیمانان خود داده است. ایران به همپیمانان خود این اطمینان را می دهد که توافق هسته ای به هیچ وجه تغییری در اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران بویژه حمایت از نیروهای مقاومت ایجاد نمی کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۳:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
میدونید رابطه ایرن و لبنان چطوریه مثل دو تا برادر هستند ولی ایران برادر بزرگه و لبنان برادر کوچیکه رابطه بین این دو اینه که وقنی دو تا قلدر سر راه جلوی برادر بزرگه رو میگیرن تا کتکش بزنن برادر کوچیکه هیچ کاری ازش بر نمیاد...یعنی اون برادر کوچیکه اگر حرفی بزنه یه سیلی میخوره...
الآن فهمیدین منظورم از اون دو تا قلدره چه کسایی ان..خودتون فکر کنید!
آخرین اخبار