سازمانهاي بيمهگر به اشکال مختلف از زير بار مسئوليت شانه خالی كرده و به تعهدات خود عمل نمی کنند.

فرجود شکوهی رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تعامل وزارت بهداشت ،  نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر در قبال یکدیگر اذعان داشت :  متاسفانه پس از ابلاغ كتاب بومی ارزشهای نسبی در سال گذشته و نسخه دوم آن در سال جاری شاهد بدترشدن تعامل سازمانهای بیمه گر اعم از پایه و تكمیلی با آحاد جامعه پزشكی و انجمن های تخصصی بوده ایم.

وی مشكل اصلی را دیدگاه دولتمردان نسبت به جایگاه نظام سلامت در تصمیم گیریهای كلان و عدم تخصیص سهم مناسبی از تولید ناخالص ملی به هزینه های سلامت  عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : اگرچه تعرفه های پزشكی واقعی تر شده است اما میزان سهم پرداختی بیماران علیرغم الزامات قانونی نه تنها كاهش نیافته بلكه به میزان حداقل ٦٠درصد افزایش یافته است .

 وی افزود : از طرف دیگر سازمانهای بیمه گر نیز به اشکال مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی كرده و به تعهدات خود عمل نمی کنند که ادامه این روند به ضرر بیماران و جامعه خدوم پزشكی است که باید چاره و تدبیر مناسب با افزایش منطقی و مناسب سرانه درمان ، تقویت بنیه مالی بیمه ها و سیاستگذاری مناسب منابع لحاظ شود.

 عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تعامل مناسب را برای حفظ قداست و جایگاه مطلوب جامعه پزشكی با نظام پزشكی انجام نداده است، تصریح کرد : اعتماد جامعه پزشكی نسبت به میزان تاثیر گذاری سازمان نظام پزشكی خصوصا در حل و فصل مشكلات وسیع فعلی خدشه دار شده  و به همکارانی که در بخش خصوصی درمان فعالیت می کنند در طول دو سال اخیر بسیار جفا شده است .

شکوهی آینده پیش روی جامعه پزشكی را متاثر از تغییر و تحولات پیش رو در فضای سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی كشور دانست و خاطرنشان کرد : امیدوارم در پناه تعقل گرایی ، تدبیر و مدیریت پاسخگوی مسئولین شاهد تثبیت موقعیت و رشد مناسب فعالیتهای حرفه ای و اجتماعی جامعه پزشكی باشیم.

وی یاد آور شد :اگر بهای لازم به جامعه پزشکی به عنوان یكی از مطرح ترین و تاثیرگذارترین آحاد جامعه داده شود قطعا به نفع آینده نظام سلامت و بهبود فضای عمومی كشور است که امیدوارم  دولت تدبیر و امید با همكاری سازمان نظام پزشكی بتواند در این مسیر به توقعات برحق جامعه پزشكی جامه عمل بپوشاند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۲۱:۲۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
متاسفانه بیمه ها خون ملت را می مکند
آخرین اخبار