رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان شهدای تجریش گفت: بارداری زیر 35 سال نیز هیچ اثری در ابتلا به سرطان سینه ندارد و واژه‌ای به نام سونامی سرطان جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان شهدای تجریش و فوق تخصص جراحی غدد و سرطان از آمریکا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه ریسک سن بارداری آیا عاملی در ایجاد سرطان سینه در بانوان است یا خیر گفت: بارداری زیر 20 سال یکی از مهمترین عوامل کاهش دهنده سرطان سینه در بانوان محسوب می‌شود این در حالی است که اخیرا تحقیقاتی گسترده بر روی جمعیتی داوطلب از چند کشور مختلف در آمریکا و با نظارت سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است که دستاورد آن چنین نتیجه‌ قطعی است که در جای خود بسیار جای اهتمام و تامل دارد و از سوی دیگر بر اساس همین تحقیقات ثابت شده است که حاملگی زیر 20 سال عامل 50 درصدی کاهش سرطان سینه است و از سوی دیگر بارداری بالای 35 سال بر خلاف باور عمومی اغلب افراد در سرطان هیچ تاثیری بر ابتلا و یا عدم ابتلا به سرطان سینه در بانوان ندارد. مطلبی که بسیاری از افراد را در این زمینه متعجب کرده است.

وی همچنین با اشاره به میزان صحت و درستی تحقیقات انجام شده گفت: این تحقیقات در طی چندین سال و د نتیجه مطالعاتی گسترده و عمیق بر روی تمام عوامل آزمایشگاهی از جمله موشها گرفته تا سایر حیوانات آزمایشگاهی و حتی داوطلبان انسانی انجام شده است و البته ناگفته نماند واژه‌ای به نام سونامی سرطان وجود خارجی ندارد زیرا به اتفاق ناگهانی می گویند که به یکباره جهانی را زیر و زبر کند در حالی که سرطان اتفاق یکباره نیست بلکه دستخوش فعالیتی پنهان و خاموش طی چند سال است که دیر تشخیص داده می‌شود.

سالانه 90 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور روی می‌دهد 
اکبری همچنین در ادامه تاکید کرد: متاسفانه میزان شیوع سرطان در کشور به جایی رسیده است که سالانه ایران شاهد 90 هزار مورد ابتلای جدید است و در حال حاضر نیز 400 هزار مبتلا به سرطان در کشور با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند،‌ روند صعودی که حالا موجب ابتلای 145 نفر در لحظه به سرطان در میان جمعیت 100 هزار نفری شده است. موضوعی که در حال حاضر آلودگی هوا عامل قطعی و اصلی آن در دنیا شناخته شده است. عاملی که در کشورهای صنعتی و به ویژه در کلان‌شهرهای ایران سیر افزایشی و سرعت چشمگیری به خود گرفته است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار