ایران هرگز از موضع خود برای حل بحران منطقه و حمایت از مردم یمن و فلسطین کناره‌گیری نکرده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان؛ بعد از برجام و ایجاد روابط بین‌المللی با دنیا و همچنین احیای حق مسلم مردم ایران در جهان حالا نوبت آن رسیده تا اوضاع آشفته منطقه نیز با نیروی دیپلماسی کشورمان کمی رنگ تعادل گیرد.

//

سفر دوره‌ای ظریف دومین سفر دوره‌ای او در منطقه پس از توافقنامه هسته‌ای است. گفت‌وگوهای ظریف با مقامات این کشورها به طور خاص درباره حل بحران‌های منطقه به ویژه بحران‌های سوریه و یمن است.ایران همیشه تأکید دارد این بحران‌های منطقه می‌بایست با گفتگوهای دیپلماتیک حل و فصل شود.

//

شبکه المیادین گزارش داد که ایران سفر دوره‌ای محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه این کشور به چند کشور منطقه را فرصتی برای گفت‌وگو درباره حل بحران‌ها در خاورمیانه می‌داند.

لازم به ذکر است اوایل هفته آینده نیز ظریف به روسیه و شاید بعد از آن به ترکیه نیز سفر کند. ظریف پیش از این به کویت و قطر سفر کرده بود.

ایران طرح اصلاح شده‌ای را در راستای حل بحران‌های منطقه به ویژه سوریه درنظر دارد که جزئیات آن در دمشق به اطلاعات مقامات سوریه خواهد رسید. تهران معتقد است پس از برجام فضای جدیدی شکل گرفته است که در آن ایران هراسی در منطقه جایی ندارد.

ایران هراسی مشکل و معضلی بود که جهانیان را تحت تأثیر قرار داده بود ولی امروزه شاهد آن هستیم که روز به روز چهره واقعی صلح طلب ایران برای جهانیان آشکار می‌شود.

//

دیگر حربه پولداران نفتی و رسانه‌های تندرو و صهیونیست‌ها کارساز نیست چرا که صداقت و راستی ایران در دنیا پدیدارتر شده است.

رویکرد تهران همچنین برای افشای چهره واقعی ترویست و اسلام واقعی هم با "برجام" نتیجه بخش بوده است چرا که تاریخ حامیان واقعی تروریست‌ را در دل خود ثبت کرده است و حرکت‌های صلح آمیز کشورمان ثابت کننده این حقیقت است. 

در روزهای گذشته نیز سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به دیدگاه ایران برای حل مشکل سوریه اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران درخصوص بحران سوریه از آغاز بر سه اصل منطقی استوار بوده است؛ احترام به حق مشروع ملت سوریه برای اصلاح و تعیین سرنوشت خود، مخالفت با مداخله بیگانگان که بابت سیاست‌های مستقل دولت سوریه و حمایت از مقاومت درصدد تسویه حساب با این کشور هستند و مخالفت با استفاده از تروریسم جهت تحقق اهداف سیاسی. (بیشتر)

رویکرد ایران همیشه در راستای دفاع از خود و عزت ملت ایران بوده و هست و همیشه برای حل بحران‌های مختلف راه حل‌های دیپلماتیک خوبی ارائه داده است ولی متأسفانه شاهد آن هستیم که قدرت یافتن دیپلماسی ایران برابر است با پایمال شدن غرور کاذب برخی کشورهای منطقه و غرب. 

//

گفتنی است در نخستین سفر دوره‌ای ظریف به کشورهای قطر، کویت و عراق موضوع سوریه و گسترش حوزه نفوذ داعش در سوریه و عراق مورد بحث طرفین قرار گرفت و همچنین طرح 4 ماده‌ای ایران برای پایان دادن به بحران سوریه با سران کشورهای قطر، کویت و عراق به بحث گذاشته شد و همچنین با توجه به وضعیت ویژه منطقه سفر ظریف به لبنان در ادامه ایجاد همگرایی در منطقه و مقابله با گروهک‌های تروریستی و ایجاد یک سازوکار بومی برای منع نفوذ مجدد گروهک‌های تروریستی صورت گرفت. 

//

برخی کارشناسان بر این باورند که امروز تلاش‌هایی برای پایان دادن به بحران عراق و سوریه صورت می گیرد و نقش جمهوری اسلامی ایران در پایان دادن به این بحران‌ها بسیار حائز اهمیت است.

برخلاف ذهنیت غلط ایجاد شده در بین مقامات غربی، گفتنی است ایران همچنان بعد از "برجام" هم از موضع خود (برای دفاع از حق و حل بحران منطقه و حمایت از مظلومیت مردم یمن و فلسطین) کناره‌گیری نکرده است چرا که این رویکرد ایران در سخنان وزیرخارجه کشورمان نسبت به حل بحران منطقه قابل مشاهده است.

گزارش از ابراهیم آقابالایی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار