رژیم صهیونیستی شدیدا به دنبال اعمال نظرات خود بوده و بدون درنظر گرفتن مفاد برجام، کمر به رد آن بسته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان مذاکرات هسته‌ای وین، طرفین در حالی به پایتخت‌ها بازگشتند که علاوه بر دفاع و ارائه دادن توضیحات لازم در این زمینه اقدام به روشنگری می‌کنند.

اما این امر گویی برای آمریکا به گونه‌ای دیگر است؛ رژیم صهیونیستی نه تنها از متحد خود توضیح می‌خواهد بلکه شدیدا به دنبال اعمال نظرات خود بوده و بدون درنظر گرفتن مفاد برجام کمر به رد آن بسته است از سوی دیگر این روزها شاهد واکنش‌های قابل توجه مقامات عالی آمریکا به نتانیاهو هستیم.

"بی بی" که گویی حتی یک بار متن توافق را از نظر نگذرانده و در جلساتی که با وزیر امورخارجه آمریکا دارد هنگام گوش کردن به توضیحات "جان کری" تنهای ادعاهای بی اساس خود را در ذهن مرور کرده و توجهی به پرونده روی میز ندارد.

وقتی منطق نتانیاهو چشم کری را کور می‌کند!


وی در یک پیام ویدیویی با انتقاد از قرار دادن ۲۴ روز زمان در اختیار ایران برای دادن اجازه به بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات اعلام نشده و مشکوک می‌گوید: می‌توانید تصورش را بکنید که ظرف ۲۴ روز قاچاقچیان مواد مخدر چه کار می‌توانند بکنند آنها به راحتی مواد را دفع کرده و نابود می‌کنند.

این اظهارات دقیقا صحه است بر این امر که رژیم صهیونیستی با تمام قوا به دنبال کارشکنی توسط لابی قدرتمند خود در کنگره بوده و به طور کلی حال خراب نخست وزیر این رژیم را به نمایش می‌گذارد.

وقتی منطق نتانیاهو چشم کری را کور می‌کند!

از سوی دیگر کری در واکنش به این سخنان در اقدامی معنادار همراه با پوزخند به اظهارات نتانیاهو گفت: با احترام بگویم ببینید مواد هسته‌ای شبیه به مواد مخدر نیست که بشود آنها را دفع و نابود کنید اثرات آن تا صدها و یا هزاران سال باقی می‌ماند.بیشتر

باقی ماندن اثرات مواد هسته‌ای امری بدیهی است که هر غیر متخصصی می‌داند و بیان شدن این امر در چنین شرایطی که بارها و بارها موضوعاتی فراتر از این از سوی طرفین توضیح داده شده جای تمسخر دارد و نتانیاهو با زدن چنین مثالی و منطق عجیب چشم کری را کور کرد.

وقتی منطق نتانیاهو چشم کری را کور می‌کند!

چندی پیش نیز اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با فرید زکریا، مجری معروف شبکه سی‌ان‌ ان گفت: نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در خصوص جوهره توافق هسته‌ای با ایران دچار اشتباه است.

اوباما به سی‌ان‌ان گفت: به یاد نمی‌آورم که در گذشته یک رهبر خارجی تا این حد که نتانیاهو در این مدت در امور آمریکا مداخله کرده تا جلوی توافق هسته‌ای با ایران را بگیرد، در امور آمریکا مداخله کرده باشد.

کنگره که اکثریت آن با جمهوریخواهان و مخالفان سیاسی دولت دموکرات برجام را با عنوان توافق بد می‌شناسد به همین جهت دولت اوباما به منظور دفاع از برجام علاوه بر ترتیب دادن دیدارها و نشست‌های گوناگون اعضای کابینه خود با نمایندگان کنگره، به براه اندازی سلسله سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مختلف اقدام کرده است.

از سوی دیگر جان کری مدعی شد: آمریکا همچنان گزینه اقدام نظامی  درباره مسئله هسته‌ای ایران را روی میز دارد و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اگر مجبور باشد از گزینه اقدام نظامی استفاده خواهد کرد. ما باید نخست گزینه دیپلماسی را با ایران به طور کامل پیگیری کنیم تا نیازی به استفاده از گزینه نظامی نباشد. گزینه‌ها همیشه در دسترس ما هستند. با این حال، باید نخست گزینه توافق هسته‌ای را پیگیری کنیم.بیشتر

بازار اظهارات عجیب و غریب با مصرف داخلی در این روزهای آمریکا بسیار داغ است؛ صرف نظر از متن فنی برجام، قدرت دیپلماسی ایران و نشان دادن گفت‌وگو به عنوان راه حل کار چیزی بود که راه دیگری را برای آمریکا باقی نگذاشته بود در نتیجه واقعیت امر این است که آنها برای کاهش جلوه قدرت دیپلماسی ایران گزینه نظامی روی میز را حتی بعد از رسیدن به جمع بندی مطرح می‌کنند.

گزارش از هدیه آقاپور

انتهای پیام/
برچسب ها: نتانیاهو ، جان کری ، کور ، چشم ، منطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
چقد حال میکنم وقتی میفتن به جون هم
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۹:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
هر غلطی بکنند خیالی نیست فقط از میز و گزینه میز نگند دیگه حالم از میز کامپیوتر هم داره بهم میخوره نگن میز میز
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
نهفمن دیگ نننفففففههههمممم
(به عبارت دیگر:خرن دیگ خخخخخررررر!!!!)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
به نام خدا
جنگ زرگری
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
منظورتون چيه . لطفا توضيح دهيد
Iran (Islamic Republic of)
mim
۱۰:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
چی میگین شما
کجا چشمشو کور کرد
این عکس نشان از حال کسی رو داره که از دست مخاطب گیج و نفهم کلافه شده
Iran (Islamic Republic of)
mim
۱۰:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
چی میگین شما
کجا چشمشو کور کرد
این عکس نشان از حال کسی رو داره که از دست مخاطب گیج و نفهم کلافه شده
آخرین اخبار