معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در مقایسه عملکرد صادرات استان سیستان با افزایش 42 درصدی به عنوان دومین استان برتر کشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ غلامعلی گنجعلی افزود: راهبرد توسعه صادرات با توجه به شرایط ویژه استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک استراتژی مستمر در برنامه ریزی هایی برای توسعه استان است.

وی ادامه داد: بر همین اساس عملکرد استان ها سنجیده شده و در چارچوب سند ملی توسعه صادرات غیر نفتی کشور در سال 93 استان سیستان و بلوچستان با افزایش 42 درصدی به عنوان دومین استان کشور شناخته شد که این نشان دهنده عملکرد بسیار خوب صادرات از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان و پیگیری مسئولین بخش دولتی و تلاش بخش خصوصی می باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقق و هدف گذاری صادرات غیر نفتی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان در این زمینه حتی از برنامه هدف 35 درصد رشد داشته به گونه ای که بر اساس این برنامه تا پایان سال 92 باید 339 میلیون و 273 هزار دلار صادرات از استان صورت می گرفته که این رقم به 456 میلیون و 888 هزار دلار رسیده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.