نشست مشترك سمن های استان البرز با مدیر كل منابع طبیعی استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین میررجبی با بیان این مطلب در نشست با سمن های استان اظهار داشت: به عنوان پل ارتباطی بین دولت ومردم نقش بسیار موثری در جهت حفاظت از منابع ملی دارندکه در صورت تعامل و هماهنگی بیشتر نمایندگان سمن ها و دولت این نقش بسیار پررنگ تر خواهد شد.

وی افزود: سازمان جنگل ها به نقش انکار ناپذیر مردم در حفظ منابع ملی اعتقاد داشته و این اداره کل در همین راستا جلسات هم اندیشی با سمن ها، مجریان و بهره برداران،معتمدین استان، شوراها، دهیاران جوامع محلی و اصحاب رسانه را برگزار کرده است.

وی توجه به مشارکت و توانمند سازی مردم و جوامع محلی را به عنوان یک اصل دانست که این رویکرد در پروژه های بین المللی بسیار جدی و پررنگ وجود دارد.

دکتر لقمان پور معاونت دفتر ترویج و مشارکت مردمی سازمان، سمن ها را چشم های بینایی که باید فعالیت های دولت را رصد نموده و خطای آن را گوشزد نمایند، برشمرد و تاکید کرد: اگر سیستم دولتی از ظرفیت سمن ها بهره نبرد مسلما اهداف  بسیاری از فعالیت های دولتی محقق نخواهد شد.

عملیاتی بودن دبیرخانه از نکات مورد تاکید طهماسبیان از جمعیت حامیان سبز و مسئول هماهنگی دبیرخانه های کشور بود که اعلام کرد در حال حاضر سند شش صفحه ای در دست تدوین می باشد، دبیرخانه مرکزی کار اجرایی ندارد، فقط هماهنگ کننده امور دبیرخانه های استان می باشد.

مهندس طهماسبیان ادامه داد: دبیر سازمان های مردم نهاد استان در جلسات شورای هماهنگی استان حضور داشته و باید پیگیر برنامه های مدونی در خصوص احصاء چالش های منابع طبیعی در قالب کارگاه  باشد.

در این جلسه تعدادی از سمن های حاضر در جلسه موافقت خود را جهت ایجاد دبیرخانه اعلام ومخالفین نیر دلایل عدم همراهی خود را بیان کردند که از آن جمله موازی کاری شبکه و دبیرخانه، عدم نتیجه مناسب  بود که توضیحات مناسب از سوی مسئول هماهنگی تشکیل دبیرخانه کشور ارائه شد.
استفاده از دانش بومی، ارتقاء آگاهی،عمل گرایی، برنامه ریزی جهت رفع موازی کاری و تشکیل کارگروه های تخصصی، تدوین ساختارمناسب،ارائه آموزش های متناسب با نیاز کارگروه،عدم اعمال سلیقه شخصی در فعالیت ها از پیشنهادات نمایندگان سمن ها بود.

در پایان بعد از تبادل نظر به اتفاق جمع مقرر شد، آقایان پارسا گوهری، از جمعیت همیاران بازیافت و مهران کیان از جمعیت البرز سبز و سرکار خانم حصاری مسئول انجمن زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست با برگزاری جلسه نسبت به اعلام دبیر استان سازمان های مردم نهاد به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام نمایند.

رضایی رئیس اداره ترویج و مشارکت مردمی از سازمان های مردم نهادی که زمینه فعالیت آنها در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست می باشد، درخواست کرد، خود را به اداره ترویج و مشارکت مردمی معرفی تا زمینه تعامل، همکاری و استفاده از ظرفیت تمامی سمن های فعال استان فراهم شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.