به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل در تصمیمی عجیب که بسیاری را شگفتزده کرد، به نوعی با تقسیم کمپانی گوگل، تمام شاخههای آن را زیر سایهی یک هلدینگ با نام آلفابت برد. به نظر میرسد تغییرات بلافاصله آغاز شدهاند.
کمپانی گوگل با ایجاد تغییرات اساسی در ساختار خود در واقع تمامی قائممقامهای ارشد بخشهای مختلف کمپانی خود را به عنوان مدیر عاملی ارتقا درجه داده و هر بخش را به کمپانی زیرمجموعهی هلدینگ آلفابت تبدیل کرده است. ساندار پیچای نیز مدیر عامل بخش محصولات اینترنتی یا گوگل شد که در واقع تنها بخش درآمدزای این هلدینگ در حال حاضر به شمار میرود.
اما یکی از مهمترین تغییرات به خصوص برای ایرانیان، ترک پست مدیریت فروش ارشد گوگل توسط امید کردستانی است. او که از سال 1999 تا 2009 میلادی این سمت را در دست داشت بار دیگر در تابستان گذشته به پست خود بازگشته بود؛ اما با ایجاد تغییرات در گوگل، حالا به عنوان مشاور ارشد آلفابت به کار خود ادامه خواهد داد. به نظر میرسد خلائی که ترک این پست توسط امید کردستانی در گوگل ایجاد میکند، بسیار بزرگ است؛ چرا که جایگاه او را سه نفر پر خواهند کرد. فیلیپ شیندلر قائم مقام بخش فروش و عملیات، دنیل آلگره مدیر بخش همکاری و اوراین توهیل مدیر بخش بازاریابی، سه نفری هستند که قرار است از این پس جای امید کردستانی در گوگل را پر کنند.
شیندلر در سال 2005 میلادی و پس از ترک گروه فروش AOL به گوگل پیوسته است و آلگره و توهیل نیز به ترتیب در سالهای 2007 و 2003 میلادی به این شرکت ملحق شدهاند و هر سه از مدیران ارشد گوگل بودهاند.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا هر سهی این افراد همزمان مدیر فروش خواهند بود یا بین آنها نیز سلسله مراتبی وجود خواهد داشت. باید دید که این کمپانی ۶۰ میلیارد دلاری در روزهای آینده تغییرات خود را چگونه پیش خواهد برد تا بتوان در مورد آیندهی آن بهتر قضاوت کرد.
منبع: زومیت
انتهای پیام/
جهان دست نخبه های پارسیه