نشست هم اندیشی شهرداران و مدیران آتش نشانی شهرهای مازندران درسالن مدیریت بحران شهرداری آمل برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد محمدی تاکامی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست هایی در راستای تبادل تجربیات می باشد گفت: اعتقاد داریم مجموعه مدیریت شهری مازندران یک مجموعه با انگیزه وعشق خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه 5 سازمان آتش نشانی در شهرداری های مازندران مشغول به فعالیت است افزود: آتش نشانی شهرداری های دیگر بصورت واحد مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با تاکید بر اینکه در فازهای دیگر اینگونه جلسات بصورت ناحیه ای برگزار می شود ادامه داد: خوشبختانه شهرداری آمل به همراه 9 سازمان وابسته دارای برنامه ریزی مدون است که تمام کارها براساس برنامه ریزی با چشم انداز 1004 و1404 می باشد.

محمدی تاکامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی عدم وجود آگاهی اعضای شوراهای اسلامی شهر از مجموعه قوانین می باشد ادامه داد: بزودی دوره های آموزشی برای کلیه عزیزان شوراها و اعضای کمیته انطباق گذاشته می شود که بتوانیم با همکاری مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی با تاکید بر ابلاغ ستاد مدیریت بحران از سوی وزارت کشور تحت مدیریت شهری گفت: با توجه به اینکه استان مازندران به لحاظ بحران خیزبودن و بلایای طبیعی و جهت کمک رسانی در مواقع بحران در آینده نزدیک سمینار مدیریت بحران در مازندران برگزار می شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با قدردانی از همراهی شهرداران مازندران جهت یاری رساندن به مردم در گرفتار سیل اخیر عنوان داشت: ماموریت سازمان آتش نشانی در محدوده قانونی شهر تعریف شده است و اگر برای ماموریت به خارج از محدوده می روند برای حس انسان دوستانه است.

محمدی تاکامی اظهارداشت: این حرکت یک نوع مشکل حقوقی دارد که به دنبال این هستیم قوانینی وضع شود تا در مواقع بروز حوادث به یاری همدیگر بروند.وی با بیان اینکه استان مازندران مهمانسرای مسافران می باشد بیان داشت: سالانه بطور میانگین بیش از 10 میلیون مسافر به این استان سفر می کنند در حالی که خدماتی شهرداری ها ارائه می کنند از محل پرداخت عوارض مردم می باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران تاکید کرد: حضور جمعیت بیشتر از جمعیت مازندران نیازمند ارائه خدمات مطلوب می باشد که می طلبد مازندران را به عنوان یک کلان شهر بزرگ توجه کنیم.

محمدی تاکامی اشاره کرد: اکثر ماشین آلات آتش نشانی های مازندران مستهلک و از رده خارج می باشند و شهرداری های مازندران آمادگی همکاری را در صورت تامین نیرو و ماشین آلات جدید برای توسعه ایستگاه های آتش نشانی دارند.

احمد امیرسلیمانی شهردار آمل گفت: اعتقادمان بر این است که تمام امکانات شهرداری آمل و 9 سازمان وابسته متعلق به مردم مازندران و ایران است.وی یادآورشد: در زلزله بم جزو اولین آتش نشانی هایی بودیم که در محل حادثه حضورداشتیم و یا در یاری و کمک رسانی به مردم بلده و سوادکوه با تجهیز و ارسال ماشین آلات همکاری خوبی داشتیم.

شهردار آمل با قدردانی از برگزار کنندگان این همایش دوره ای بیان داشت: هم اندیشی در محل سازمان های آتش نشانی در راستای استفاده از تجربیات و تجهیزات می باشد که در مواقع بروز حوادث چه نوع کمک هایی می توانیم به همدیگر برسانیم.

پس از پایان نشست تجهیزات وامکانات ایستگاههای آتش نشانی ومدیریت بحران شهرداری آمل مورد بازدید قرارگرفت.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.