مدیرکل روستایی استانداری کرمانشاه دومین همایش ملی روستاها را فرصتی بسیار مناسب برای به نمایش گذاشتن مزیت ها، پتانسیل ها و جذابیت های روستاهای استان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان    
از کرمانشاه ؛جلیل بابالایی گفت: بخش اصلی این برنامه به شکل یک همایش2 روزه وبا حضور تمامی روستاییان سراسر کشور برگزار می شود و در ادامه نیز یک نمایشگاه سراسری4 روزه عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات کشاورزی برپا می گردد.

بابالایی گفت: فضای اختصاص یافته به استان در سه حوزه کلی صنایع دستی، کشاورزی و فرش تقسیم شده و در کنار آن روستاهای هدف گردشگری و جاذبه های این حوزه در قالب تصویر، ماکت، فیلم و بروشور معرفی خواهند شد.

وی از لباس های بومی روستاییان به عنوان یکی از جاذبه های بسیار زیبای فرهنگی استان یاد کرد و گفت: در این همایش روستاییان با لباس های زیبای بومی منطقه حضور خواهند داشت تا از این طریق به معرفی اصالت های فرهنگی منطقه کمک کنند.

وی افزود: یکی از برنامه های اصلی معرفی محصولاتی مانند روغن کرمانشاهی، گیوه پاوه، تنبور گوران و صحنه، گلیم هرسین و فرش سنقر است که در همه جای ایران آن ها را با نام کرمانشاه می شناسند و برند این استان محسوب می شوند.

وی یکی دیگر از بخش های این برنامه را معرفی موسیقی و بازی های بومی محلی روستاهای استان عنوان کرد و گفت: موسیقی روستایی مناطق اورامان، گوران و صحنه در همه جای ایران معروف است و برنامه ویژه ای برای معرفی این بخش تدارک دیده ایم. همچنین در این همایش از چوپی و هلپرکی های بومی روستاها و موسیقی ساز و دهل بهره خواهیم گرفت.


انتهای پیام/گ


برچسب ها: کرمانشاه ، برگزاری ، همایش ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.