ابتکاری که انتظارات را بر آورده کرد

هجدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا علاوه بر حضور تیم دوم ایران در این رقابت ها با ابتکارات و نوآوری های دیگری همراه بود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ب ایران توانست عنوان دومی مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهد. تیم ایران با هدایت پیمان اکبری در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر یک مغلوب ژاپن شد و در جایگاه دوم قرار گرفت، اما علاقمندان به والیبال در این دوره از مسابقات شاهد اتفاقات جدیدی بودند که از جمله مهمترین این اتفاقات می‌توان به پخش مسابقات به صورت زنده از شبکه ورزش و همچنین تحلیل بازی‌های از سالن 12 هزار نفری آزادی بود.
پخش مسابقات والیبال از یک استودیوی شیشه‌ای یک ابتکار بود، ابتکاری که حالا والیبال ایران را دوباره در میان رشته های ورزشی پیشتاز کرده است. همین که مدیران ورزشی با افکار و اعتقادات نو تصمیم بگیرند تاثیر مستقیم و عمیق برجذابیت رقابتها داشته باشند و حاصل این خلاقیت به راه انداختن یک استودیوی شیشه ای در همان سالن محل برگزاری مسابقات بود.
هرچند تیم ایران با تیم اصلی در این رقابت‌ها حضور پیدا نکرد، اما با تعامل خوبی که بین فدراسیون و صداوسیما ایجاد شد هواداران والیبال توانستند والیبال را با حاشیه‌هایش تماشا کنند و به نوعی احساس کنند که خودشان هم در سال 12 هزار نفری آزادی حاضر هستند. برای اولین بار بود که ایران همچون خیلی از کشورهای پیشرفته جهان یک استودیو اختصاصی در استادیومی که مسابقات در حال انجام است دارد. برگزاری و پخش زنده کنفرانس خبری، میکس زون، ارتباط با افرادو کارشناسان والیبالی حاضر در مسابقات با لوکیشن‌های متفاوت و کارشناسی های قبل و بعد رقابت‌ها در دل مسابقات حضور این خانه‌های شیشه‌ای در سالن را حائز اهمیت کرده است.
شبکه ورزش در طول برگزاری هجدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا روزی دو مسابقه را به همراه تحلیل و مصاجبه و حاشیه روی آنتن می‌برد و علاقمندان می‌توانستند رقابت‌ها را با اطلاعات دقیق و به روز پیگیری کنند. مسئولان شبکه ورزش و ویژه برنامه این دوره از بازی‌ها سعی کردند از افراد مختلفی برای هر روز از برنامه‌های خود کمک بگیرند؛ یک روز کارشناسان والیبال ایران، یک روز مربیان تیم‌های حریف، یک روز کارشناسان داوری، یک روز مسئولان فدراسیون و حتی یک روز معاون وزیر ورزش و جوانان؛ تمام این موارد موجب ‌شد تا والیبال با تمام جذابیت‌هایش برای مردم ایران پخش شود.
هرچند که چند مجری جوان در کنار مجریان با تجربه صداوسیما فعالیت می‌کردند، اما به نظر می‌رسد خروجی کار بسیار عالی بود و تقریباً همه از نوع پوشش مسابقات رضایت دارند. آنچه مسلم است طراحی یک استودیو بسیار زیبا در مجموعه ورزشی آزادی طرحی خلاقانه و ماهرانه بود که می تواند ورزش ایران را در فضای انعکاسی تلویزیونی همپای رقبای خارجی ما جلو ببرد.
این اتفاقات در کنار پخش مسابقات به صورت اچ دی که یکی دو سالی تجهیزات آن در ایران به کار گرفته شده که خود این واحد حدود 120 نفر پرسنل را در گیر کار تخصصی خود کرد، مکممل خوبی بود تا شانریت دبیر کل کنفدراسیون والیبال آسیا ضمن تحسین از پوشش با کیفیت تلویزیونی این رقابت ها، این اتفاق را همپای استاندارد های حرفه ای جهان توصیف کند و خودش هم در این برنامه به عنوان مهمان ویژه حضور پیدا کند. علاوه بر آن با توجه به پخش اچ دی این رقابت ها بقیه کشور ها نیز به ای او سی درخواست پخش تلویزیونی مسابقات تیم ملی کشورشان را دادند و همچنین با توجه به صعود تیم ایران به فینال این رقابت ها، این مسابقه از شبکه سوم سیما نیز به صورت مستقیم پخش شد.
همانطور که انتظارات از والیبال ایران بالا رفته است و مردم فقط پیروزی از تیم‌های ملی ایران می‌خواهند، از این به بعد توقع مردم از صداوسیما هم بالا خواهد رفت. از حالا مردم دوست دارند والیبال را با تمام جزئیاتش ببینند و می‌خواهند بدانند مربیان و بازیکنان بعد از یک مسابقه چه حرف‌هایی برای گفتن دارند که بدون شک با برقراری یک تعامل خوب بین صداوسیما و فدراسیون والیبال، این خواسته مردم هم محقق خواهد شد.



انتها پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار