معافیت مالیاتی برای 1500 شرکت دانش‌بنیان در سال جاری

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: امسال در حوزه دانش‌بنیان 1500 شرکت معافیت مالیاتی داشتند که علاوه بر آن معافیت‌های گمرکی نیز برای آنها اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز شنبه در نشستی که با فعالان اقتصادی استان مازندران در شهرستان آمل برگزار شد، گفت: امسال در حوزه دانش بنیان 1500 شرکت از معافیت مالیاتی برخوردار شده است که علاوه بر معافیت‌های گمرکی نیز برای این شرکت‌ها اجرا شده است. 

وی همچنین با اشاره به فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی وام هایی که 95 درصد افراد نمی‌توانستند از بانک بگیرند پرداخت می‌کند که خوشبختانه در این یک سال تحول جدی در این صندوق اتفاق افتاده است. 

ستاری تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم توجه به نیروی انسانی، اقتصاد دانش‌بنیان پایه اصلی آن، جسارت است، در اقتصاد نفتی نباید اقتصاد را استخدام معنی کنیم بلکه باید آن را کارآفرینی بدانیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در خصوص محورهای توسعه استان عنوان کرد: یکی از محورهای توسعه استان، گیاهان دارویی است. بحث آب،‌شیلات، استفاده از ظرفیت‌های استان، موضوعاتی جدی است که باید پیگیری شود که با دانش‌ و عقل انجام می شود. 

ستاری بیان کرد: مشکلی که در اقتصاد دانش‌بنیان وجود دارد، مشکلات فرهنگی،‌ این مشکل در کشور ما به شکل اقتصاد خام فروشی موجود است و حتی خام فروشی در منابع انسانی نیز وجود دارد. 

وی تاکید کرد: دولت حتما باید در زمینه پژوهش بویژه پژوهشهای مرز دانش هزینه کند و اگر بر مبنای این هزینه‌ها بتوانیم اکوسیستم پایداری در کشور فراهم کنیم شکل جامعه ما متفاوت است.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار