با توجه به حضور دنیای مجازی در تمام جنبه های زندگی بشر و از بین رفتن سیستم کاغذی برای انجام معاملات باید سهم تجارت الکترونیک در کشور افزایش پیدا کند.

علی اصغر توفیق معاون آموزش, پژوهش و فناوری وزارت صنعت, معدن و تجارت در گفتگو باخبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در پی تلاش ها و فعالیت هایی که در حوزه تجارت الکترونیک انجام شده تا کنون 11 هزار سایت در کشور مجوز نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کرده اند و این نشان دهنده آن است که کسب و کارهای اینترنتی در ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سهم تجارت الکترونیک در کشور باید افزایش یابد

وی اظهار داشت: استان گلستان در زمینه تجارت الکترونیک  توانمندی های چشمگیری دارد و این استان خواهان  قرار گیری  توسعه تجارت الکترونیک در دستور کار شورای اداری استان هستند و در همین راستا نیز در این استان اولین همایش آشنایی با نماد اعتماد الکترونیک و نقش آن درتوسعه کسب و کارهای کوچک نیز برگزار می شود اما این امر در حالی است که  تنها یک درصد معاملات تجارت الکترونیک دنیا در ایران انجام می‎شود.

سهم تجارت الکترونیک در کشور باید افزایش یابد

توفیق تصریح کرد: حجم معاملات تجاری الکترونیک در کشور در سال گذشته 50 هزار میلیارد تومان بوده و بخش مصرف کننده در استفاده از تجارت الکترونیک از بخش دولتی پیشی گرفته و سرعت توسعه آن در میان مردم و مصرف کنندگان بسیار چشمگیر است که در دنیا 15 تریلیون دلار از حجم معاملات با دولت ها به صورت الکترونیک انجام می شود.
وی تاکید کرد: بستر خوبی برای تجارت الکترونیک در کشور وجود دارد و تا کنون 11 هزار سایت در کشور مجوز نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کرده اند و دولت مردان باید با استفاده از نیروی انسانی پر انرژی که در کشور حضور دارد تجارت از این راه را توسعه دهند.

سهم تجارت الکترونیک در کشور باید افزایش یابد


توفیق امضای دیجیتال مورد نیاز در کشور را 20 میلیون امضا دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تعداد امضای دیجیتال در کشور 35 هزار امضا است و برای رسیدن به تعداد مورد نظر نیاز به انجام کارهای سخت و پیچیده نیست و باید توجه داشته باشید امروزه دنیای مجازی در همه موارد تاثیرگذار است به طوری که  دیگر نمی توانیم در تعاملات بین‎المللی از سیستم کاغذی استفاده کنیم بلکه باید به صورت الکترونیکی و دیجیتال انجام شود و در دنیا آسیا در زمینه معاملات تجارت الکترونیکی از اروپا پیشی ‎گرفته و چین نیز در این زمینه کارهای فراگیری انجام داده و در حال حاضر نسبت به سایرکشورها  پیشتاز است.
وی خاطر نشان کرد: توسعه تجارت الکترونیک یک تحمیل جهانی است و برای توسعه تجارت الکترونیک باید دولت به خرید الکترونیک بپردازد و بر اساس خرید الکترونیکی دولت در کشور سامانه‎ای به نام «تاد» که مخفف تدارکات الکترونیکی دولت است را راه‎اندازی کرده ایم.


اننتهلای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.