معاون سابق سازمان ملل: برخی کشورها بدنبال تغییر نظام ایران هستند

ژان ماری گینو تصریح کرد برخی از کشورها درپی تلاش برای تغییر نظام ایران هستند، درحالیکه توافق هسته‌ای به هیچ وجه نباید ارتباطی به این موضوع داشته باشد.

معاون سابق سازمان ملل: برخی کشورها بدنبال تغییر نظام ایران هستند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر اجرایی گروه بین‌المللی بحران‌ها در گفتگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره با بررسی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای پنج به علاوه یک تصریح کرد برخی از کشورها در پی تلاش برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، در حالیکه توافق هسته‌ای به هیچ وجه نباید ارتباطی به این موضوع داشته باشد.

 «ژان ماری گینو» که پیشتر نیز پست‌هایی مانند معاونت سابق دبیرکل سازمان ملل متحد در ماموریت‌های صلح‌بانی و ریاست موسسه تحقیقاتی موسوم به گروه بحران را بر عهده داشته است در پاسخ به  پرسش محمد العلمی خبرنگار الجزیره در واشینگتن درباره اینکه اوباما این توافق را دستاوردی تاریخی و نتانیاهو آنرا اشتباهی تاریخی توصیف کرده است و اینکه قابلیت اجرایی و حیات این توافق تا چه اندازه خواهد بود؛ گفت: طرف‌ها با این توافق موافقت و از آن با قدرت حمایت کرده‌اند. اتحادیه اروپا به طور کلی حامی این توافقنامه است همچنانکه اغلب کشورهای جهان نیز از آن حمایت می‌کنند.

وی گفت: من معتقدم این توافقنامه در کنگره آمریکا و در مجلس ایران شاهد نبرد و جدالی داغ خواهد بود اما در نهایت من یقین دارم این توافق از این جدال‌ها و نبردها با موفقیت عبور خواهد کرد. 

وی درباره واکنش‌های اسرائیل، جمهوریخواهان و عربستان سعودی به این توافقنامه گفت: با صراحت کامل اعلام می‌کنم ادله لازم برای حمایت از توافق با توجه به سیاست جلوگیری از گسترش تسلیحات وجود دارد. اگر فردی اینگونه انتظار داشته باشد که این توافقنامه بتواند تمام روابط منطقه‌ای را تغییر دهد، این مساله‌ای غیر ممکن است اما از دیدگاه جلوگیری از گسترش تسلیحات این توافقنامه می‌تواند توافقنامه خوبی باشد.

مخالفان و موافقان این توافقنامه با یکدیگر بحث و جدل می‌کنند اما اینکه چه چیزی در آینده اتفاق خواهد افتاد باید اینگونه پاسخ داد که اگر شما خواهان نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در زمان کنونی هستید من معتقدم قدرت این توافق در بستن همه راه‌ها به سوی بمب اتمی توسط ایران نهفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۸:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خیلی ها به همین دلیل خودزنی کردند و به اقتصاد خود ضربه های جدی وارد کردند اما هیچ سودی براشون نداشته و نخواهد داشت.اینا حتی تو خواب هم تغییر نظام ایران را نمی بینن ان شاء الله
آخرین اخبار