در فدراسیون جودو یک نفر، رودکی را به تیم ملی دعوت می‌کند و شخص دیگری در فدراسیون، حضور او را منوط به تصمیم شورای فنی می‌داند.

حمیدرضا جعفر، کارشناس جودو کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چرا وزیر ورزش و جوانان تصمیم مسئولان فدراسیون جودو و کوراش مبنی بر ناتوانی در مدیریت فدراسیون را نادیده گرفته است؟ اگر مسئولان فدراسیون می‌توانستند به این کشتی به گل نشسته کمک کنند که دیگر استعفا نمی‌دادند.

وی افزود: هر کسی برای خود ملاکی درونی دارد و حالا که مجبور شده‌اند، غرور خود را زیرپا بگذارند و به این خودباوری برسند که در مدیریت این فدراسیون مهم ناتوان هستند و با سستی و راهکارهای غلط، کشتی این ورزش المپیکی را به گل نشانده‌اند و همان طور که نتیجه مدیریت 3 ساله آن‌ها را همگان دیده‌اند، چرا وزیر محترم که خود از بدنه ورزش است و در این ورزش دستی بر آتش داشته، این مطلب را لحاظ نمی‌کند؟ این همه مدت کارشناسان، دلسوزان و منتقدان، مسئولین فدراسیون را راهنمایی کردند ولی تیم کارگردانی فدراسیون هیچ توجهی نمی‌کردند.

داور بین‌المللی کوراش کشورمان بیان داشت: چرا تا چند هفته پیش رستگار و همکارانش یاد کمک به رؤسای هیئت‌های استان‌ها نبودند، ولی حالا بعد از سناریوی استعفا آن‌ها را زیرفشار و طرفداری از فدراسیون قرار داده‌اند و در این راه برای مقابله با مخالفان‌شان دست به هر کاری می‌زنند و حتی یکی از مسئولین استان‌ها را که برای آزمون مدرک داوری آسیایی انتخاب شده بود را به دلیل عدم نامه‌نگاری به وزارت و ورزش و عدم حمایت از فدراسیون، از لیست مذکور حذف کرده‌اند.

جعفر همچنین اظهار داشت: مسئولان فدراسیون جودو در همه جا و پشت هر تریبونی اعلام می‌کنند که برای رده سنی پایه و نوجوانان کار کرده‌اند و برای آینده جودو پشتوانه‌سازی کرده‌اند و می‌گویند در آینده جودوکاران خوبی خواهیم داشت در صورتی که تمام این ادعاها و پشتوانه‌سازی‌هایی که می‌گویند همین 3 نفر جودوکاری بودند که به مسابقات جهانی نوجوانان اعزام شدند و هر 3 نفر با شکست از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

می‌خواهم از مسئولان فدراسیون بپرسم که آیا این بود پشتوانه‌سازی‌هایی که می‌گفتید و همه جا از آن دم می‌زدید؟ چرا پس از زحمات این 3 نوجوان که آینده جودو ایران هستند در سایت فدراسیون تجلیل و قدردانی نمی‌کنید؟ چرا سکوت کرده‌اید؟ چقدر می‌خواهید دروغ بگویید؟ چرا من را به باطل کردن احکام تهدید می‌کنید؟ چرا تیم کامل را به مسابقات جهانی نوجوانان اعزام نکردید؟ اگر بودجه نداری چطور رئیس خزانه‌داری را به عنوان توریست به گردش می‌بری؟

وی اذعان داشت: تیم ملی بزرگسالان هم از 3 نفر به 2 نفر و گاهی به یک نفر رسیده است. مسئولان فدراسیون استعفای نمایشی داده‌اند و با جامعه فهیم و باشعور جودو مغرضانه حرف می‌زنند و از پاسخ دادن به این جامعه بزرگ فرار می‌کنند.

جواد محجوب و امیر قاسمی‌نژاد کجا هستند؟ چرا مردم را بی‌سواد فرض کرده‌اید؟ اگر کسی چیزی نمی‌گوید دلیلش نفهمیدن نیست بلکه معتقد است صدایش به جایی نمی‌رسد. شما هر دفعه بودجه و تغییر قوانین را سپر نتایج ضعیف و عملکرد ضعیف‌تر خود و تصمیمات غیرعاقلانه و غیرکارشناسی خود قرار می‌دهید، در صورتی که اکثر فدراسیون‌ها با کمبود بودجه روبرو هستند و اگر هم قوانین تغییر کرده برای تمام دنیا تغییر کرده است، پس دلایل غیرمنطقی نیاورید.

جعفر تصریح کرد: همه کارها را رئیس و نایب رئیس انجام می‌دهند، پس کمیته فنی چه کاره است؟ اصلاً به جز شما کسی در فدراسیون جودو کاره‌ای است؟ چرا با نام رضا رودکی بازی می‌کنید؟ یک روز وی را به تیم ملی دعوت می‌کنید و روز دیگر حضور او را منوط به تصمیم شورای فنی نمی‌کنید؟ رودکی قهرمانی بزرگی است، او را بازی ندهید. اگر سنگین وزن دیگری دارید او را به اهالی جودو، کارشناسان و رسانه‌ها معرفی کنید چون در غیر این صورت شاید سیدمحمود میران دوباره قصد بازگشت کند.

جعفر در پایان خاطرنشان کرد: خوب شد معنی وفاق و همدلی را فهمیدیم و جای تأسف دارد که وزارت ورزش استعفای مسئولین فدراسیون را تأیید نمی‌کند و به این بازی‌های بچه‌گانه پایان نمی‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار