به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:این درحالی است که طبق معمول آقایان خودروساز و کسانی که از قبل آنان به نان و نوا وموقعیتی رسیده اند ، به جای ریشه یابی موضوع و یافتن علت قهر مردم با این صنعت ، باز آسمان را به ریسمان بافته و عالم و آدم را مقصر می دانند غیر از خود و باز هم در حرکتی از پیش آشکار شده ، سعی در ایجاد رعب و وحشت دارند که اگر صنعت خودرو نباشد چنین می شود و چنان !
جالب است که خودروسازان داخلی که طی 50 سال اخیر هیچ عملکرد مناسبی در قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش محصولاتشان نداشته اند ، فلان کمپین و سخنان فلان نماینده مجلس و چند ده کامت در ذیل فلان خبر خودرویی را عامل رکود صنعت قلمداد می کنند و حاضر نیستند به عملکرد غیرقابل دفاع خود در این صنعت که منجر به نارضایتیهای بیش از پیش مصرف کنندگان شده و کار را به "تحریم خرید خودرو" کشیده است ، بیاندیشند و برای آن چاره ای کنند !
و دقیقا اینجاست که گلادیاتورهای همیشه حاضر به یراق از راه می رسند و نقش " تکراری " و البته " بی مزه " خود را ایفا می کنند که اگر گلی از سر صنعت خودرو کم شود فلان مقدار ارز از کف می رود و این تعداد شغل از بین می رود و صنعت کشور راکد می شود و چه کسانی که به خاک سیاه نمی شینند و چنین و چنان !
صنعت خودرویی که حمایتهای بی دریغ چندین دهه ای دولتها را امروز "دخالتهای دولت " نام می نهد و فراموش کرده اگر لحظه ای دولت حمایتهای خود را از این "صنعت عزیز کرده " بردارد و تعرفه های عادلانه واردات خودرو اعمال شود و آنی ایمنی و رضایت مردم در نظر گرفته شود ، رکود که هیچ ، بساط آقایان خودرو ساز خود به خود برچیده می شود و نیاز به کمپین و تحریم خرید خودرو و غیره و ذالک نیست !
جالب است که آقایان مدام فضای اقتصادی و بویژه نرخ سود بانکی را یکی از عوامل ایجاد مشکل برای صنعت خودرو عنوان می کنند و باز مشخص نیست درک و شعور مردم ایران به چه انگاشته شده که صحبتی از این موضوع به میان نمی آورند که به خاطر همین سود بانکی ، پولهایی را که باید صرف ارتقای کیفیت تولید ، بروز رسانی محصولات ، کاهش هزینه ها و به تبع آن کاهش قیمت و افزایش خدمات پس از فروش می کردند ، دربانکها بلوکه کرده و تقریبا همه کاری از بانکداری و بنگاه داری تا ساختمان سازی و غیره می کنند ، جز " خودرو خوب " ساختن و حاضر نیستند باور کنند دیگر دوره ای که از ده ها ماه پیش محصولات آنچنانی خود را پیش فروش می کردند گذشته و فضا فضای رقابت است و تازه نه آن رقابت سالمی که در همه جای دنیا هست و باید باشد و باید " باشند تا صبح دولتشان بدمد"!
ارز بری هم از دیگر بهانه هایی است که گلدیاتورها در به اصطلاح دفاع از صنعت خودرو عنوان می کنند و مدام بر این طبل می کوبند که اگر خودرو سازی تعطیل شود باید نیاز سالانه یک و نیم میلیون دستگاهی بازار ایران به خودرو را از طریق واردات تامین کرد که باید رقمی معادل 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود ، بنابر این دو دستی باید به این صنعت عزیز چسبید و اجازه نداد آب در دلش تکان بخورد !
آقایان خودرو ساز را نمی دانیم ! ولی مردم ایران اینقدر کم حافظه نیستند که فراموش کرده باشند سالها ادعای خودکفایی و ساخت داخل آقایان خودرو ساز گوش فلک را کر کرده بود ، اما به محض اینکه قیمت ارز در سال90 افزایش یافت قیمت محصولات آقایان یک شبه سه برابر شد و دلیل آن ارز بری خودرو بود . تا جایی که بعدها کاشف به عمل آمد ساخت داخل ادعایی بیش نبوده و حداقل از جنبه ارز بری اتفاق خاصی نیافتاده است و 90 درصد قیمت خودرو به قیمت ارز بستگی دارد . این چیزی است که آقایان خودرو ساز ادعا می کنند .
در این شرایط چگونه است که صنعت خودرو سای جلوی خروج ارز از کشور را می گیرد ؟ مگر خودرو داخلی ارز بری ندارد ؟ مگر خودرو داخلی مجانی ساخته می شود ؟ بر چه اساسی آقایان مدعی هستند که 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود ؟
با همان معیاری که خودرو سازان حداقل در زمان افزایش قیمت ارز ارائه کردند و به بهانه آن محصولات رقت انگیز و بی کیفیت خود را به سه برابر قیمت به مردم فروختند ، خودرو داخلی هم حدود 90 درصد ارز بری دارد و تفاوت آن با واردات خودرو حداکثر 1.5 میلیارد دلار است . مبلغی که بی تردید ارزش آسایش و رفاه مردم ، ایمنی و حفظ جانشان و راحتی اعصابشان را دارد ! هرچند اینها واژه هایی است که خوردو سازان کشور کاملا با آن غریبه اند و سخت بتوان تصور کرد جز سود خود به چیز دیگری بیاندیشند .
بهانه " ایجاد اشتغال " و "وابستگی صنایع کشور به صنعت خودرو" هم دیگر شعارهای نخ نمایی است که بارها به آنها از سوی کارشناسان پاسخ داده شده است . البته ما اصلا و به هچ عنوان موافق تعطیلی صنعت خودرو نیستیم و آن را به صلاح کشور و صنعت نمی دانیم ، اما موضوع اینجاست که تا زمانی که آقایان خودرو ساز فقط به منافع مقطعی خود فکر می کنند ، سعی در سوء استفاده از فضای بسته اقتصادی و تعرفه های واردات دارند ، تنها و تنها به سود خود می اندیشند و تا زمانی که کوچکترین ارزشی برای تامین رضایت مشتری قائل نیستند ، اوضاع بر همین مدار خواهد بود و نیازی نیست کسی برای تعطیلی صنعت خودرو کاری کند یا کمپین فضای مجازی تشکیل دهد ، و این صنعت به مرور ، خود به خود و در آینده ای نه چندان دور در سایه عملکرد خودروسازان تعطیل خواهد شد .
آقایان خودروساز بهتر است به جای جو سازی های رسانه ای،زدن حرفهای تکراری و نخ نما ، مظلوم نمایی یا ایجاد ارعاب در دل مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس از بیکاری و رکود صنعت و غیره ... قدری به خود بیایند ، روشهای صحیح مدیریت را بیاموزند ، هزینه های آنچنانی تولید خود را پایین بیاورند و قدری هم به فکر آرامش و جان و مال مردم باشند .
مردم ما مردم نجیبی هستند که انتظار آنچنانی هم ندارند ، کافی است یک محصول "قابل تحمل" با قیمتی " معقول " به آنان ارائه شود و این جلوی ورشکستگی و تعطیلی صنعت خودرو را خواهد گرفت . در غیر این صورت دیری نخواهد پایید که شاهد شکستن شاخ " غولهای جاده قدیم " و به زانو درآمدنشان در برابر "اژدهای زرد" و غیره ... خواهیم بود . شکستنی که صدای ترکهای آن کم کم به گوش میرسد .
منبع:عصر ایران
انتهای پیام/
نخرید
تنها راه نجان صنعت خودروسازی همینه!
فقط نخرید تا درست بشه
درود بر شما که حرف دل مردم رو میزنید
راضی ام ازتون
همیشه موفق باشید
الان یه پراید فزرتی رو 20میلیون میدن حداقل اونم دیگه پخش نداره, مرخرفترین لاستیکا زیرشه, بعد یه مدتم ایرادای فنی عجیب غریب میاره و....
اگه همه یک دل باشن مطمئن باشید جواب میده و قیمت میاد پایین
تو رو خدا نخريد.. آره منم با خريد توليد ملي موافقم الان بنده خيلي كالاي ايراني تو خانه دارم كه ازشون راضي راضي هستم چون دقيقا همون كار كالاي خارجي رو برام انجام ميده ولي باور كنيد اين خودرو ها خودرو نيست. آقايان توليد كننده خودرو در ايران اگر واقعا به فكر توليد ملي و اشتغال هستيد چرا از خود اقدامي نشان نمي دهيد اگر مي خواهيد اين دو شركت سر پا باشد از خود خلاقيت نشان دهيد. از توليد كنندگان قطعات بخواهيد كه كيفيت را چاشني كارشان كنند.
اینجاست که باید گفت دم همتون گرم
به شرفم قسم که نمیخرم بیاید همه قسم بخوریم اتحاد اتحاد اتحاد..
با نخریدن خودرهای بی کیفیتشان
آیا این خواسته نامعقولیه؟
طراحان ما باید برن آلمان و آمریکا واسه اونا ماشین بسازن اونوقت ما باید سوار پراید بشیم
خدمت تمامی هم میهنان عزیز
لطفاً خودرو نخرید
بس دست دعابرآسمان بود تا پای برآمدت به سنگی
ای گرگ نگفتمت که روزی ناگه به سر افتدت پلنگی(سعدی علیه الرحمه)
چرا با پول ي پرايد ميشه تو كويت يا هرجاي ديگه مثلا افغانستان ي مگان خريد؟
چرا بايد ي پرايد ٧٠٠ كيلويي كه قيمت تمام شدش زير ٤ميليونه 5برابر به فروش بره و
چرا ي عده بچه پولدار از خدا بي خبر بايد با اين پولها كه اكثرا از جيب قشر كارگر و فقير جامعه بيرون مياد پورشه و مازراتي دو سه ميلياردي و بوگاتي ويران بخرن و توي خيالان هاي تهران با حالت مستب رانندگي كنند
مگر اينجا كشور اسلامي نيست؟
چرا ي عده ادم سودجو و از خدا بي خبر وبه وسيله ي باند بازي و سرمايه داري دارند تمام اهداف و دستاورد هاي انقلاب اسلامي امام را از بين ميبرند
من به عنوان يك جوان از مردم اگاهي بيشتر و از مسولان دلسوز نظام و انقلاب بينش وعملكرد بهتر انتظار دارم،
آقایان نماینده و منتخبین مردم ، نظرات مردم را بخوانید و از آن آرائی که برای قوانین حمایتی از این به اصطلاح خودرو سازان داده اید شرمنده شوید
دولت امید ! و تدبیر ! کجای رفتارتان از اول فعالیت دولت در رابطه با خودرو سازان به نفع مصرف کننده بوده .!
پلیس انتظامی که به غیر از جریمه نویسی هیچ استانداردی را بنده نیست ، و موقع نوشتن جرایم فقط جان مردم را در نظر میگیرید ! وبال تمام کشته ها ی خودروئی ، گردتان
من مطمینم با نخریدن خودرو خودرو ارزان میشه ولی احتمالا شرکت های خودرو سازه فقط بیایند برای فرونشاندن خشم مردم 1 تا 2 میلیون قیمت کم کنند.
ولی ما باید تا اخر بایستیم و راضی به کاهش اینقدر قیمت نباشیم
.بنده چون می دونم این اعتصاب جواب میده( چون اگر همه با هم یک صدا باشیم صددرصد جواب میده)به همه مردم می گم برای اعتصاب بعدی اماده باشیدیعنی اگر خودروسازان 1 تا 5 میلیونم کم کردن از اعتصاب دست نکشیم.
باید بپذیرند این خودروها با این کیفیت به این قیمت نیستند!!
از طرفی ورود خودرو خارجی اگر هم ارزبری گفته شده را داشته باشد که ندارد باز هم به صرفه است.از جنبه مصرف سوخت و صرفه جویی در آن.عمر خودرو.مخارج تعمیرات.آلودگی هوا که کلی صرف هزینه جهت رفع آن سربار دولت و دستگاههای مرتبط می باشد.
مسولین این صنعت بایست به جای این موضع گیری ها صادقانه وبا همت و پشتکار به رفع مشکلات موجود درونی خودشان بپردازند
بخودبیایند
تا حالا فکر کردید چرا بیکباره چنین کمپینی ایجاد می شود ؟چرا همچین موجی سازماندهی می شود ؟قیمت مسکن در سال های اخیر چند صد در صد گران شده است ؟قبلا با 100 میلیون تومان چند متر خانه می خریدید و الان چند متر می توانید بخرید؟ قیمت لبنیات چگونه و با چه شیبی افزایش پیدا کرد ؟چند درصد از مصرف مردم به لبنیات کمتر شده است؟ اب برق گاز تلفن نان و... افزایش یافت ایا موج تحریم علیه ان به راه افتاد؟وقتی قیمت مواد اولیه چند برابر می شود چه کار باید کرد؟ باید ورق فولادی بدنه خودرو نازکتر شود؟الومینیوم و مواد پتروشمی به کار برده نشود؟ چند سال پیش خودرو 50 استاندارد اجباری را پاس می کرد؟ ایا بدنه سمند و موتور و کولر ان را با خودرو های چینی مقایسه می کنید؟ تا حالا برای اینکه دانش اموخته های خانواده شما به این شرکت ها بروند و کار کنند به هزار در و دیوار و توصیه نامه متوسل نشده اید؟ بلی توافقات انجام شده فقط امضاء شده امضا برای اینکه به مرحله عمل برسد جنس سی کی دی بیاد زمان می بره . باید به قطعه ساز خارجی دوباره سفارش بدند اون تولید کنه و ببندند رو خودرو . بی انصافی نکنیم تا همین 2 ماه پیش هم همین خودرو تولید می شد .دلار قبلا 3000 توان بود و الا ن 3300 تومان .مگر خودرو ساز قطعه و مواد اولیه را از چه کسی می خرد؟ برند و استایل فرانسه با برندهای متفرقه قابل مقایسه نیست . اینها تست دوام و عملکردشان را در شرایط اب و هوایی ایران پس نداده اند .امیدوارم که برای تعویض قطعات این خودرو ها به نمایندگی هاشون گذر نکنید.اون موقع مفهوم خدمات بهتر اشکار می شود .همه جای دنیا برای اینکه خودرو گرید A سوار بشوید باید پول خوب بدهید با پول خودروی چینی مازراتی یا بوگاتی نمی دهند منصف باشیم واسطه ها را ول کنید انها دنبال منافع شخصی خودشان هستند چرا تا قبل این وام نمی دادند شرایط نمی گذاشتند به دور و بر خودمان نگاه کنیم خیلی از ماها و کسانی که می شناسیم در همین صنعت مشغول بکار هستند .اگر خودرو ساز ورق کارخانه فولاد سازی را نخرد مواد اولیه را از پتروشیمی نگیرد و کارگر و مهندس و دکتر استخدام نکند چرخ صنعت بهتر می چرخد؟ قیمت منزل در منطقه 2 با منطقه 1 تهران میلیون ها تومان فاصله دارد .ولی هر کس متناسب با بودجه خودش خانه می خرد و منطقی نیست که امکانات این 2 خانه را با هم مقایسه کنیم .خودرو سازی شاخص صنعت این مرز و بوم است مطمن باشید با این حرکت های جهت دار چرخ این صنعت باز نمی ایستد ولی شما اره شما اگر 307 و 207 و بنز تولید شد نمی خواهید خودرو خریداری کنید ؟ بخ نظر شما اون موقع خودرو ساز چگونه باید مشتری هاشو طبقه بندی کند؟ ایا می تونه بعضی هارو تو لیست سیاه بگذارد و با توجیه از معامله با انها خودداری کند؟بیشتر مطالعه کنید غول های یزرگ نفتی برگشته اند و پارتنر های خودرو سازان هم می ایند چه انتظاری از انها داریم ؟؟؟ وقتی حاشیه سود بعضی ها کم می شود در هر صنفی ،جو سازی ها شروع می شود ولی شرکتی مانند ایران خودرو که نام مقدس ایران را به همراه دارد با این بادها نخواهد لرزید.امسال سال همدلی و همزبانی است دست به دست هم دهیم ایران خود کنیم اباد.....
انگار شما تا حالا تصاویر تصادفات رو ندیدی!! تو یکی از همین تصادفات اخیر که کل سرنشینان پراید (از جمله 4 کودک) فوت کرده بودن، سقف پراید اولین چیزی از ماشین بود که کلا پاره شده بود افتاده بود بیست متر اونورتر،
خرید خودروی صفر ، ممنوع !
تا حالا فکر کردید چرا بیکباره چنین کمپینی ایجاد می شود ؟چرا همچین موجی سازماندهی می شود ؟قیمت مسکن در سال های اخیر چند صد در صد گران شده است ؟قبلا با 100 میلیون تومان چند متر خانه می خریدید و الان چند متر می توانید بخرید؟ قیمت لبنیات چگونه و با چه شیبی افزایش پیدا کرد ؟چند درصد از مصرف مردم به لبنیات کمتر شده است؟ اب برق گاز تلفن نان و... افزایش یافت ایا موج تحریم علیه ان به راه افتاد؟وقتی قیمت مواد اولیه چند برابر می شود چه کار باید کرد؟ باید ورق فولادی بدنه خودرو نازکتر شود؟الومینیوم و مواد پتروشمی به کار برده نشود؟ چند سال پیش خودرو 50 استاندارد اجباری را پاس می کرد؟ ایا بدنه سمند و موتور و کولر ان را با خودرو های چینی مقایسه می کنید؟ تا حالا برای اینکه دانش اموخته های خانواده شما به این شرکت ها بروند و کار کنند به هزار در و دیوار و توصیه نامه متوسل نشده اید؟ بلی توافقات انجام شده فقط امضاء شده امضا برای اینکه به مرحله عمل برسد جنس سی کی دی بیاد زمان می بره . باید به قطعه ساز خارجی دوباره سفارش بدند اون تولید کنه و ببندند رو خودرو . بی انصافی نکنیم تا همین 2 ماه پیش هم همین خودرو تولید می شد .دلار قبلا 3000 توان بود و الا ن 3300 تومان .مگر خودرو ساز قطعه و مواد اولیه را از چه کسی می خرد؟ برند و استایل فرانسه با برندهای متفرقه قابل مقایسه نیست . اینها تست دوام و عملکردشان را در شرایط اب و هوایی ایران پس نداده اند .امیدوارم که برای تعویض قطعات این خودرو ها به نمایندگی هاشون گذر نکنید.اون موقع مفهوم خدمات بهتر اشکار می شود .همه جای دنیا برای اینکه خودرو گرید A سوار بشوید باید پول خوب بدهید با پول خودروی چینی مازراتی یا بوگاتی نمی دهند منصف باشیم واسطه ها را ول کنید انها دنبال منافع شخصی خودشان هستند چرا تا قبل این وام نمی دادند شرایط نمی گذاشتند به دور و بر خودمان نگاه کنیم خیلی از ماها و کسانی که می شناسیم در همین صنعت مشغول بکار هستند .اگر خودرو ساز ورق کارخانه فولاد سازی را نخرد مواد اولیه را از پتروشیمی نگیرد و کارگر و مهندس و دکتر استخدام نکند چرخ صنعت بهتر می چرخد؟ قیمت منزل در منطقه 2 با منطقه 1 تهران میلیون ها تومان فاصله دارد .ولی هر کس متناسب با بودجه خودش خانه می خرد و منطقی نیست که امکانات این 2 خانه را با هم مقایسه کنیم .خودرو سازی شاخص صنعت این مرز و بوم است مطمن باشید با این حرکت های جهت دار چرخ این صنعت باز نمی ایستد ولی شما اره شما اگر 307 و 207 و بنز تولید شد نمی خواهید خودرو خریداری کنید ؟ بخ نظر شما اون موقع خودرو ساز چگونه باید مشتری هاشو طبقه بندی کند؟ ایا می تونه بعضی هارو تو لیست سیاه بگذارد و با توجیه از معامله با انها خودداری کند؟بیشتر مطالعه کنید غول های یزرگ نفتی برگشته اند و پارتنر های خودرو سازان هم می ایند چه انتظاری از انها داریم ؟؟؟ وقتی حاشیه سود بعضی ها کم می شود در هر صنفی ،جو سازی ها شروع می شود ولی شرکتی مانند ایران خودرو که نام مقدس ایران را به همراه دارد با این بادها نخواهد لرزید.امسال سال همدلی و همزبانی است دست به دست هم دهیم ایران خود کنیم اباد.....
تا حالا فکر کردید چرا بیکباره چنین کمپینی ایجاد می شود ؟چرا همچین موجی سازماندهی می شود ؟قیمت مسکن در سال های اخیر چند صد در صد گران شده است ؟قبلا با 100 میلیون تومان چند متر خانه می خریدید و الان چند متر می توانید بخرید؟ قیمت لبنیات چگونه و با چه شیبی افزایش پیدا کرد ؟چند درصد از مصرف مردم به لبنیات کمتر شده است؟ اب برق گاز تلفن نان و... افزایش یافت ایا موج تحریم علیه ان به راه افتاد؟وقتی قیمت مواد اولیه چند برابر می شود چه کار باید کرد؟ باید ورق فولادی بدنه خودرو نازکتر شود؟الومینیوم و مواد پتروشمی به کار برده نشود؟ چند سال پیش خودرو 50 استاندارد اجباری را پاس می کرد؟ ایا بدنه سمند و موتور و کولر ان را با خودرو های چینی مقایسه می کنید؟ تا حالا برای اینکه دانش اموخته های خانواده شما به این شرکت ها بروند و کار کنند به هزار در و دیوار و توصیه نامه متوسل نشده اید؟ بلی توافقات انجام شده فقط امضاء شده امضا برای اینکه به مرحله عمل برسد جنس سی کی دی بیاد زمان می بره . باید به قطعه ساز خارجی دوباره سفارش بدند اون تولید کنه و ببندند رو خودرو . بی انصافی نکنیم تا همین 2 ماه پیش هم همین خودرو تولید می شد .دلار قبلا 3000 توان بود و الا ن 3300 تومان .مگر خودرو ساز قطعه و مواد اولیه را از چه کسی می خرد؟ برند و استایل فرانسه با برندهای متفرقه قابل مقایسه نیست . اینها تست دوام و عملکردشان را در شرایط اب و هوایی ایران پس نداده اند .امیدوارم که برای تعویض قطعات این خودرو ها به نمایندگی هاشون گذر نکنید.اون موقع مفهوم خدمات بهتر اشکار می شود .همه جای دنیا برای اینکه خودرو گرید A سوار بشوید باید پول خوب بدهید با پول خودروی چینی مازراتی یا بوگاتی نمی دهند منصف باشیم واسطه ها را ول کنید انها دنبال منافع شخصی خودشان هستند چرا تا قبل این وام نمی دادند شرایط نمی گذاشتند به دور و بر خودمان نگاه کنیم خیلی از ماها و کسانی که می شناسیم در همین صنعت مشغول بکار هستند .اگر خودرو ساز ورق کارخانه فولاد سازی را نخرد مواد اولیه را از پتروشیمی نگیرد و کارگر و مهندس و دکتر استخدام نکند چرخ صنعت بهتر می چرخد؟ قیمت منزل در منطقه 2 با منطقه 1 تهران میلیون ها تومان فاصله دارد .ولی هر کس متناسب با بودجه خودش خانه می خرد و منطقی نیست که امکانات این 2 خانه را با هم مقایسه کنیم .خودرو سازی شاخص صنعت این مرز و بوم است مطمن باشید با این حرکت های جهت دار چرخ این صنعت باز نمی ایستد ولی شما اره شما اگر 307 و 207 و بنز تولید شد نمی خواهید خودرو خریداری کنید ؟ بخ نظر شما اون موقع خودرو ساز چگونه باید مشتری هاشو طبقه بندی کند؟ ایا می تونه بعضی هارو تو لیست سیاه بگذارد و با توجیه از معامله با انها خودداری کند؟بیشتر مطالعه کنید غول های یزرگ نفتی برگشته اند و پارتنر های خودرو سازان هم می ایند چه انتظاری از انها داریم ؟؟؟ وقتی حاشیه سود بعضی ها کم می شود در هر صنفی ،جو سازی ها شروع می شود ولی شرکتی مانند ایران خودرو که نام مقدس ایران را به همراه دارد با این بادها نخواهد لرزید.امسال سال همدلی و همزبانی است دست به دست هم دهیم ایران خود کنیم اباد.....
هموطنان عزیز ایا میدانستید که خودرویی که شرکتهای خودروساز میفروشند .وجه گارانتی را از جیب خودتان پرداخت مینمایید .
مثلا . یک خودرو سمند lx ساده که مبلغ ان 295.000.000ریال است چیزی در حدود 2میلیون تومان ان بابت خدمات گارانتی از جیب شما ست .یعنی وقتی خودرو را برای تعمیر به نمایندگی میبرید وجه و دستمزد خدمات گارانتی از جیب شما ( کارت گارانتی ) کسر میگردد.
پس شما را بخدا خودرو صفر نخرید . تا ارزان شود
این از کیفیت خودرو ها اون هم از خدمات پس از فروش.
نه عزیزم مردم ما لایق بهترینند نه قابل تحمل