عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بسیاری از مسئولان به جای برخورد با زمین‌خواران، به آنها چراغ سبز هم نشان می‌دهند.

"عباس فلاحی باباجان" در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش پدیده زمین‌خواری، گفت: این فضای شومی که به وجود آمده حاصل بی ضابطگی و عدم کنترل نهاد‌های زیربط  است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: سازمان‌هایی چون منابع طبیعی، جنگلبانی و جهاد کشاورزی متولی کنترل این امور هستند، اما اقدامی انجام نمی‌دهند؟

وی تصریح کرد: همچنین عدم نظارت و کنترل مسئولان منجر به افزایش زمین‌خواری شده که اگر آنان وظیفه‌شان را به درستی انجام دهند، همه مشکلات حل خواهد شد.

فلاحی باباجان افزود: مشخص است که قوانین و ضوابط در این رابطه به خوبی اعمال نمی‌شود، عده‌ای کوتاهی می‌کنند و به جای برخورد با زمین‌خوران به آنها چراغ سبز نشان می‌دهند.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: "طرح کاداستر" در کمیسیون عمران بارها مطرح شد و برای بررسی در صحن علنی آماده شده اما هنوز اجرایی نشده است، گویا منافع عده‌ای در این است که یک سری از قوانین و لوایح به مرحله اجرا نرسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان نباید امروز و فردا کنند و باید با استناد به قوانین با مجرمان زمین خواری برخورد کنند چرا که در غیر این صورت این فضا غیر قابل کنترل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار