بندرعباس؛

آغاز برنامه های دهه کرامت در هرمزگان

همزمان با دهه کرامت ۷۰ برنامه در قالب " جشن های مردمی " در سایه سار کریمه " و " زیر سایه خورشید " در هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان گفت: در این جشن ها چهار نفر از خدام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در بندرعباس حضور دارند .

حجت الاسلام احمد پهلوانی  افزود: برنامه « در سایه سار کریمه » برای نخستین  بار در استان هرمزگان برگزار می شود.

این جشن در قالب ۳۷ برنامه در شهرهای بندرعباس، رودان، رودخانه، میناب، سیریک و روستاهای کردر میناب و روتان سیریک و شهرک توحید برگزار می شود که بخشی از این برنامه ها با مشارکت اهل سنت است.

حجت الاسلام پهلوانی، شرکت در آیین های جشن، دیدار با علما و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، دیدار با مسئولان، تجلیل از دختران نخبه شیعه و اهل سنت، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده های شهدا و حضور در منازل شهدا، حضور بر روی عرشه یک کشتی خارجی با هدف معرفی کریمه اهل بیت و دیدار با مرزبانان در قلب خلیج فارس را از بخشی از برنامه های « در سایه سار کریمه» برشمرد.

وی افزود:دو  برنامه محوری « در سایه سار کریمه »  هم در امامزاده سید مظفر(ع) در بندرعباس و امامزاده سید سلطان محمد(ع) در روستای پیرچوگان بخش رودخانه شهرستان رودان برگزار خواهد شد.

اعزام فعالان فرهنگی مساجد استان برای چهارمین سال متوالی به همایش فرهنگی آموزشی سفیران ولایت در قم و برگزاری نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم در ۲۶ رشته و هشت آیین جشن در هشت روستا ، اعزام کاروان پیاده الشهدا به مشهد مقدس و قم از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در هرمزگان است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.