این جشنواره به مناسبت دهه کرامت با بهره گیری از ظرفیت دانشمندان و ارداتمندان امام رضا (ع) با محوریت وزارت ارشاد شامل فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجموعه مصطفی العالمیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در این جشنواره 16 چهره برجسته فرهنگی، هنری، خارجی و داخلی با عنوان خادمان فرهنگ رضوی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی رضوی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: جشن‌های مردمی نیز با نظارت عالی دبیرخانه کانون‌های مساجد در سراسر کشور به مناسبت این دهه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نقاشی‌خط و حروف نگاری رضوی در خراسان جنوبی ،گفت: 525 اثر از سوی هنرمندان کشوری در مرحله نخست جشنواره نقاشی خط و حروف نگاری رضوی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 340 اثر نقاشی خط و 185 اثر حروف نگاری بوده است.

احمد محبی افزود: در مرحله نخست این جشنواره از 21 استان کشور حضور داشته‌اند که بیشترین آثار از تهران و خراسان جنوبی بوده و مرحله دوم این جشنواره با عنوان کارگاه عملی برای تولید اثر و تولید نمایش 27 و 28 مردادماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره نیز، 29 مردادماه در سالن آمفی تئا‌تر علامه فرزان بیرجند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در مرکز استان ،تصریح کرد: نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی در محل نگارخانه شهر بیرجند، برگزاری جشن هشت توسط کانون و شب شعر اختصاصی هنرمندان استان و مسابقات کتابخوانی در خصوص حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از دیگر برنامه‌های این دهه را استقبال از کاروان خدام رضوی در سطح مساجد، برگزاری جشن‌های دهه کرامت در سطح کانون‌ها، برگزاری شب شعر رضوی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی رضوی توسط دبیرخانه کانون‌های مسجد استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
از مسابقات جهانی مهارت(world skills) اخبار بذارید شرکت کنندگان ایرانی در حال رقابت با شرکت کنندگان جهان میباشند