همایش علمی امام رضا(ع) و پاسخ‌گویی قرآن به پرسش‌های عصر با هدف حل مشکلات و چالش‌های عصر با نگاه به احادیث رضوی و شیوه استفاده امام رضا از قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ صبح امروز یکشنبه 25 مرداد ماه نشست خبری همایش امام رضا و پاسخ‌گویی قرآن به پرسش‌های عصر در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور مدیر کل این اداره و همچنین دبیران علمی و اجرایی همایش برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای نشست برزین ضرغامی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: همایش امام رضا و پاسخ‌گویی قرآن به پرسش‌های عصر یک همایش علمی است که از سال گذشته با آغاز به کار دبیرخانه فعالیت‌های اجرایی در حوزه اطلاع‌رسانی صورت گرفت.

وی افزود: این همایش چهارمین دوره همایش‌هایی است که در راستای ترویج فرهنگ رضوی و قرآن طی سال‌های 89 تا 91 صورت گرفت به طوری که عنوان همایش سال 91 فرهنگ رضوی و فرق و مذاهب بود.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: این همایش در موضوعات چالش‌های تربیت فرزند، سبک زندگی و جایگاه و حقوق زن برگزار می‌شود که تاکنون 250 مقاله مورد بررسی اولیه قرار گرفته و در نتیجه آن 50 مقاله به حوزه داوری راه پیدا کرد.

برگزاری همایش امام رضا(ع) و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر  در 7 استان کشور

در ادامه این نشست صادق حیدری‌نیا دبیر اجرایی همایش علمی امام رضا(ع) و پاسخ‌گویی قرآن به پرسش‌های عصر گفت: سال‌های گذشته تجربه جدیدی در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران صورت پذیرفت به طوری که همایش‌های علمی با همکاری یک نهاد دانشگاهی برگزار شد و این دوره در دانشگاه تهران و با سخنرانی مهدی محقق اجرا می‌شود.

وی افزود: اگر چه قرار بود مقالات منتخب به صورت رتبه بندی ارایه شود اما با توجه به نگاه علمی برگزار‌کنندگان که اگر مقاله‌ای از سطح علمی لازم برخوردار باشد نمی‌توان آن را مانند سایر جشنواره‌ها رتبه‌بندی کرد به همین خاطر مقالات منتخب در دو سطح بدون رتبه‌بندی ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ادامه داد: 8 مقاله که نوشته‌ای اعضای هئیت علمی دانشگاه‌ها بوده در سطح الف و 4 مقاله نیز که قابلیت چاپ و ارزش علمی دارد در کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر می‌شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام کاوس روحی دبیر علمی همایش امام رضا(ع) و پاسخ‌گویی قرآن به پرسش های عصر اظهار داشت: همایش امام رضا و پاسخگویی قرآن به پرسش‌های عصر در استان‌های تهران، زنجان، اردبیل،‌ اراک، قم،‌ سبزوار و مشهد نیز با عناوین خاص خود برگزار می‌شود که امیدواریم آستان قدس با بودجه کلانش از این همایش‌ها استقبال کند.

وی افزود: از این همایش انتظار می‌رود باعث درگیر شدن جامعه علمی با مشکلات جامعه و حل معضلات کشور شود به طوری که با توسل به امام رضا مشکلات فرهنگی و خانوادگی با کمک مقاله‌نویسان حل شود.

حجت‌الاسلام روحی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش علمی به صورت میان رشته‌ای برگزار می‌شود که دشواری‌های زیادی دارد  و امیدواریم این همایش مقدمه‌ای برای همایش‌های بسیار واقعی‌تر در راستای حل مشکلات و معضلات باشد.





انتهای پیام/

برچسب ها: نشست ، همایش ، امام رضا ، قرآن ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار