ارومیه؛

بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سلماس

تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سلماس با حضور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حضور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست، فرمانداری سلماس، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، مدیر کل امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولان و مدیران شهرستان فاز اول تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهرک صنعتی سلماس به بهره برداری رسید.

آراسته سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این افتتاحیه گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سلماس پس از تصفیه خانه های ارومیه ( دو شبکه تصفیه خانه )، مهاباد، خوی و میاندوآب ششمین تصفیه خانه در استان می باشد که به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با توجه به احداث تصفیه خانه ها در شهرک های صنعتی توجه به مواردی را ضروری دانست و گفت: مدیریت پساب پس از تصفیه یا خروجی تصفیه خانه باید مورد توجه قرار گیرد. قبل از احداث و صدور مجوز برای واحدها، تدابیری اتخاذ گردد تا زمین مناسب جهت احداث پیش تصفیه در نظر گرفته شود. نحوه دفع لجن های تصفیه خانه برنامه ریزی شده و بصورت متناسب و بر اساس ضوابط زیست محیطی باشد. برنامه ریزی و بهره برداری اصولی در تصفیه خانه های مرکزی شهرک های صنعتی رعایت گردد تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

معاون عمران و محیط زیست صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در آئین افتتاح این تصفیه خانه گفت: 72 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور زیر پوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار دارند.

محمدزاده اظهار داشت: تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک ها و نواحی صنعتی با هدف بهبود وضعیت زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی ایجاد می شود.

وی همچنین با اشاره به اختصاص و تبدیل هفت هزار متر مکعب زمین صنعتی در شهرک های صنعتی کشور برای فضای سبز، گفت: حدود 15 هزار اصله نهال در فضاهای سبز شهرک های صنعتی در کشور کاشته شده است.

تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سلماس با 12 میلیارد ریال اعتبار در مدت 24 ماه ایجاد شده است. این تصفیه خانه قادر است 200 متر مکعب فاضلاب را در شبانه روز پالایش کند. بیش از 40 واحد در شهرک صنعتی این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: شهرک ، سلماس ، فاضلاب ، محیط ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.