بهای نفت در معاملات بازارهای آسیایی به مرز کمترین سطح در شش سال گذشته نزدیک شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کاهش رشد اقتصادی ژاپن به عنوان دومین قطب اقتصاد آسیا و افزایش بهره‌برداری از چاه‌های نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی موجب شده است طلای سیاه نتواند تغییری در روند نزولی بهای خود بوجود آورد. بهای نفت در بازارهای آسیایی به مرز پایین‌ترین سطح در شش سال گذشته نزدیک شده است.

ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان است و در دومین سه ماهه امسال شاهد کاهش رشد اقتصادی بود. همین موضوع باعث شد نگرانی‌ها درمورد بی‌میلی قطب‌های اقتصادی در آسیا برای خرید نفت افزایش یابد. بهای نفت خام آمریکا، وست تگزاس اینترمیدیت، با 57 سنت کاهش به 41 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت دریای شمال نیز پس از 65 سنت کاهش با 48 دلار و 54 سنت در هر بشکه معامله شد. کمترین سطح بهای نفت برنت در سال 2015 معادل 45 دلار و 19 سنت در هر بشکه گزارش شده بود.

زمانیکه شرکت‌های انرژی آمریکا بهره‌برداری از چاه‌های نفتی این کشور را اوایل تابستان آغاز کردند، بهای نفت خام این کشور 60 دلار در هر بشکه بود. هم‌اکنون با افزایش حجم بهره‌برداری از چاه‌های نفتی آمریکا، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت حدود 30 درصد سقوط کرده است.

بانک وال استریت پیش‌بینی‌های خود را درباره بهای نفت خام برنت کاهش داده است بطوریکه برای سال 2015 بهای 53 دلار و سال 2016 بهای 58 دلار را برای هر بشکه نفت خام برنت پیش‌بینی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار