ساری ؛

كسب مدال طلاي ارزشمند فرزان عاشورزاده در گرندپريكس روسيه

رئيس هيئت تكواندو مازندران گفت: فرزان عاشورزاده تكواندوكار شايسته مازندراني تيم ملي كشورمان در مسابقات گرندپريكس روسيه با اقتدارموفق به كسب مدال خوش رنگ طلا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فيض الله نفجم اذعان داشت: فرزان عاشورزاده تكواندوكار ارزشمند مازندراني وزن 58- كيلوگرم كشورمان با 4 پيروزي مقتدرانه مدال طلاي مرحله اول مسابقات گرندپريكس در سال2015 در روسيه را به نام خود ثبت كرد .

وي افزود: در پايان مرحله اول مسابقات تكواندو گرندپريكس (G4) در سال 2015، فرزان عاشورزاده تكواندوكار وزن 58- كيلوگرم كشورمان پس از يكدور استراحت، به مصاف "ويلتون تكستريا" از برزيل، دارنده مدال برنز قهرماني جهان 2015 رفت و در پايان راند دوم با نتيجه 25 بر 4، حريفش را 12تايي كرد و راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.

رئيس هيئت تكواندو مازندران در ادامه گفت: فرزان در ادامه، رو در روي "تائي مون چا" از كره جنوبي، قهرمان جهان در سال 2013 قرار گرفت. اين تكواندوكار كره اي كه در دو مبارزه قبلي خود نمايندگان بلژيك و روسيه را از پيش رو برداشته بود اما مقابل نماينده كشورمان حرفي براي گفتن نداشت و در اواسط راند سوم 12تايي شد.

نفجم اظهار داشت: تكواندوكار شايسته كشورمان با اين پيروزي مقتدرانه مقابل كره‌جنوبي راهي مرحله نيمه‌نهايي شد و براي رسيدن به فينال اين رقابت‌ها به مصاف "لونت تونكات" آلماني رفت كه 10 بر 5 به پيروزي رسيد.

وي يادآور شد: فرزان در ادامه و براي كسب مدال طلاي اين رقابت ها، با "كارلوس ناوارو" مكزيكي مبارزه كرد كه در پايان با نتيجه 8 بر 5 به برتري رسيد و با شايستگي بر سكوي قهرماني وزن اول المپيكي اين رقابتها ايستاد.

رئيس هيئت تكواندو مازندران افزود: در اين وزن، تكواندوكاران كره جنوبي و آلمان مشتركا بر سكوي سوم قرار گرفتند.

نفجم افزود: اين چهارمين مدال، فرزان عاشورزاده در مسابقات گرندپريكس است، او در سال2014 در مرحله مقدماتي يك طلا و يك نقره را كسب كرد و در مرحله فينال اين مسابقات كه باحضور 8 تكواندوكار برتر جهان برگزار شد، مدال طلا را به گردن آويخت، تا از سوي فدراسيون جهاني تكواندو، لقب "سونامي" را دريافت كند.

اين مسئول در ادامه گفت: فرزان كه هم اكنون نفر اول رنكينگ المپيك و جهان است، با اين طلاي ارزشمند، 40 امتياز ديگر را به سبد اندوخته‌هايش در رنكينگ المپيك اضافه كرد.

رئيس هيئت تكواندو مازندران اذعان داشت: اين دوره از مسابقات، با حضور 245 تكواندوكار در 4 وزن المپيكي زنان و مردان از روز گذشته جمعه در شهر "مسكو" روسيه آغاز شده است امروز به پايان مي‌رسد.

وي بيان داشت: مسابقات گرندپريكس G4 است و دارنده مدال طلا 40 امتياز، دارنده مدال نقره24 امتياز و دارندگان مدال برنز 4/14 امتياز براي افزايش امتيازات رنكينگ المپيكي‌شان در راه كسب سهميه المپيك، بدست خواهند آورد.

نفجم در پايان افزود: همچنين به نفرات اول تا سوم به ترتيب 5، 3 و يك هزار دلار جايزه نقدي نيز اهدا مي‌شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کسب ، مدال ، طلا ، ارزشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.