کارشناس اهداف پروازی گفت: اهداف پروازی هرچند سهمیه المپیک نگرفت اما شانس‌های کسب سهمیه از دست نرفت.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی  باشگاه خبرنگاران جوان  تیم ملی اهداف پروازی کشورمان که در رشته تراپ، تراپ دوبل و اسکیت در رقابت‌های جام جهانی آذربایجان شرکت کرده بود در هیچ رشته‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک نشد.

البته این آخرین فرصت ملی‌پوشان برای کسب سهمیه المپیک نبود، دو مسابقه جهانی و یک مسابقه قهرمانی آسیا فرصت‌هایی برای جواز حضور در المپیک برزیل است.

ملی‌پوشان که در مسابقات گذشته خوش درخشیدند و با وجود تمام مشکلات رکوردهای خوبی ثبت کردند. انتظارات از اهداف پروازی بسیار بالا رفت تا جایی که در جام جهانی آذربایجان انتظار کسب سهمیه المپیک بود. با این حال هنوز فرصت‌ها برای جبران باقی است. البته اگر شرایط برای ملی‌پوشان فراهم باشد.

احمدرضا هامونی‌حقیقت کارشناس اهداف پروازی در خصوص عملکرد تیراندازان اهداف پروازی  گفت: ملی‌پوشان تراپ دوبل عملکرد بسیار خوبی داشتند که اگر امکانات فراهم باشد و تمرینات منسجم‌تری داشته باشند، شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند.

وی گفت: رشته المپیک با توجه به شرایطی که داشتند انتظار بیش از این نبود اما با این حال عملکردشان قابل قبول بود و در مسابقات آینده جای پیشرفت زیادی در این رشته وجود دارد.

دبیر سابق فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: هر ورزشکار اهداف پروازی برای هر مسابقه حداقل باید 80 روز تمرین کند که تمرین ملی‌پوشان ما کمتر از 30 روز بود. با این شرایط و امکانات و مشکلات مالی که فدراسیون دارد، نباید انتظار داشت که تیراندازان در چنین مسابقاتی به راحتی سهمیه بگیرند.

وی ادامه داد: در مجموع با توجه به روزهای تمرینی عملکردشان بسیار خوب بود و برای مسابقات بعدی می‌توان امیدوار بود.

هامونی‌حقیقت افزود: به نظر نمی‌رسد که ملی‌پوشان اهداف پروازی نسبت به مسابقه گذشته افت محسوسی کرده باشند. کمبود اردوها  و شرایط بد مالی فدراسیون شرایط را برای ملی‌پوشان سخت کرد، اکثر تیراندازان با منابع مالی خودشان تمرین می‌کنند و حتی در مسابقات حضور دارند.

وی گفت: اکنون باید بر مسابقات کویت تمرکز کنیم چرا که در این رقابت شانس کسب سهمیه المپیک زیاد است، انتظار می‌رود تیراندازی به جز سهمیه‌هایی که کسب کرد در اهداف پروازی و تپانچه نیز سهمیه‌های دیگری به دست آورد.

هامونی‌حقیقت اشاره کرد: بسترها برای پیشرفت باید برای ورزشکار فراهم باشد. حمایت وزارت ورزش از تیراندازی بسیار محدود است و مشکلات مالی فدراسیون اجازه فراهم کردن امکانات بیش از این برای تیراندازان را نمی‌دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار